تردد زائران در مرزهای خوزستان از ۲ میلیون نفر گذشت

اقتصاد ایران: اهواز - تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان از دو میلیون نفر فراتر رفت و پیش‌بینی ها حاکی از افزایش قابل توجه ترددها تا چند روز آینده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: همزمان با روز اربعین حسینی شاهد موجود شدید بازگشت زائران از کشور در ۲ مرز شلمچه و چذابه هستیم.

هوای شهرهای مختلف خوزستان این روزها به شدت گرم است ولی تمهیدات لازم برای استراحت و بازگشت زائران در مرزهای استان خوزستان با آرامش کامل و توجه به موارد سلامتی زوار پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از شانزدهم مرداد تا سوم شهریور ۱۴۰۳، تردد ۲ میلیون و ۹۷ هزار و ۲۰۴ زائر در مرزهای شلمچه و چذابه برای شرکت در راهپیمایی بزرگ و میلیونی اربعین حسینی ثبت شده است.

در بازه زمانی مذکور ۸۰۱ هزار و ۲۸۱ زائر ایرانی وارد شده‌اند که ۱۷۹ هزار و ۲۳۶ نفر از مرز چذابه و ۷۵۹ هزار و ۸۰۱ زائر از مرز شلمچه بوده است. همچنین خروج یک میلیون و ۲۹ هزار و ۴۰۰ زائر ایرانی ثبت شده که از این تعداد ۷۵۹ هزار و ۸۰۱ نفر از مرز شلمچه و ۲۶۹ هزار و ۵۹۹ زائر از مرز چذابه بوده است.

خروج ۲۲۱ هزار و ۱۵۱ زائر خارجی از ۲ پایانه مرزی به ثبت رسیده که ۹۶ هزار و ۲۷۸ زائر از شلمچه و ۱۲۴ هزار و ۸۷۳ نفر از چذابه تردد داشته‌اند. همچنین ۴۵ هزار و ۳۷۲ زائر خارجی وارد شده‌اند که ۲۹ هزار و ۸۵۳ نفر در پایانه شلمچه به ثبت رسیده و ۱۵ هزار و ۵۱۹ نفر از پایانه مرزی چذابه بوده است.

زائران حتماً استراحت کنند

همچنین معاون فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: توصیه تاکید ما این است که در طیف برگشت ضمن استراحت کافی قوانین راهنمایی و رانندگی خصوصاً سبقت و سرعت مجاز را رعایت کنند.

سرهنگ حکیم عبداللهی اظهار کرد: از اول ماه صفر با هماهنگی‌های فرماندهی انتظامی استان خوزستان برنامه‌ریزی متنوعی در حوزه‌های مختلف اربعین چون انتظام بخشی، ترافیکی، مرزبانی و..... پیش بینی شد و به حمدالله این برنامه‌ها به نحو بسیار مطلوبی پیش رفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان ضمن ارائه تمامی آمارهای مربوط به ورود و خروج زائران ایرانی و خارجی در هر ۲ مرز در خصوص پارکینگ‌ها گفت: در پارکینگ مرز چذابه تا کنون ۷۵ درصد از خودروها از پارکینگ‌ها خارج شدند و تنها ۲۵ درصد باقی مانده است.

وی در حوزه اقدامات فرهنگی و تبلیغات محیطی مربوط به خود اظهار کرد: در حوزه تبلیغات محیطی در ۲ مرز بیش از ۸۰۰ متر بنر با هدف آگاه‌سازی زائران و با موضوعات پیشگیری از سرقت، گذرنامه و توصیه‌های لازم به زائران چاپ و در مسیر تردد آنها در هر ۲ مرز نصب شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان افزود: از روز گذشته بسته‌های جدید پیام‌های آموزشی و آگاه سازی را از طریق صدا و سیمای مرکز خوزستان زیرنویس کرده‌ایم تا زائران با سلامت و ایمانی کامل به مقاصد خودشان برسند.

وی اظهار کرد: اکنون در موج برگشت زائران قرار داریم، امروز و فردا زائران که وارد کشور می‌شوند خسته هستند لذا نیازمند این است که نکاتی به آنها داده شود تا با رعایت این نکات سالم به مقصد خود برسند.

سرهنگ عبداللهی ادامه داد: توصیه اکید ما این است که در طیف برگشت ضمن استراحت کافی قوانین راهنمایی و رانندگی خصوصاً سبقت و سرعت مجاز را رعایت کنند ما تراکت‌های آموزشی تهیه کردیم که لای گذرنامه زیارتی زائران در حال برگشت قرار می‌دهیم تا در طول مسیر از آن استفاده کنند همچنین از طریق تابلو پادکست، فتوتیتر، بنر و… قوانین راهنمایی و رانندگی را متذکر می‌شویم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان عنوان کرد: تمامی کارکنان فرماندهی انتظامی خوزستان در مرزها به صورت دلی آمدند و حسینی وار کار می‌کنند برخی از این کارکنان بیش از سه هفته است که به منازل خود نرفتند تا به زوار الحسین خدمت کنند.

توجه به نکات ایمنی

از سوی دیگر استاندار خوزستان گفت: تصادفات این ایام همه ناشی از خواب‌آلودگی و خستگی است لذا زائران به نکات ایمنی و داشتن استراحت کافی توجه داشته باشند.

تردد زائران در مرزهای خوزستان از ۲ میلیون فراتر رفت

علی اکبر حسینی محراب در جلسه وبیناری با فرمانداران شهرستان‌های منتهی به پایانه‌های شلمچه و چذابه با هدف اتخاذ تمهیدات لازم جهت بازگشت ایمن و روان زائران اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار زائر خوزستانی در کربلا داریم که در حال بازگشت هستند. ۸۱ درصد از زوار خوزستانی با خودروی شخصی به مرز رفته‌اند و این زائران زمان بازگشت حتماً در نظر داشته باشند که در یکی از مواکب یا مراکز اسکان حداقل به مدت ۲ ساعت استراحت داشته باشند تا در شرایط مساعد رانندگی نموده و دچار حوادث ناگوار جاده‌ای نشوند.

وی افزود: با کمک آتش‌نشانی، اورژانس، پلیس راه، هلال احمر، راهداری‌ها، دهیاری‌ها، موکب‌داران و دیگر دست‌اندرکاران تلاش می‌کنیم در همه مسیرها چراغ راهنما داشته باشیم تا حادثه‌ای پیش نیاید و از همه زائران درخواست می‌کنیم برای سلامتی خود و خانواده با تغذیه و استراحت کافی مبادرت به مراجعه به پارکینگ‌ها کنند.

استاندار خوزستان گفت: تصادفات این ایام همه ناشی از خواب‌آلودگی و خستگی است که موجب ایجاد تلفات و مصدومیت‌های ناشی از حوادث جاده‌ای شده است و هم‌اکنون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حال رسیدگی به مصدومان هستند اما پیشگیری از این حوادث مستلزم توجه خود زائران به نکات ایمنی و داشتن استراحت کافی قبل از رانندگی است.

خدمت رسانی مواکب اربعینی تا ۲۵ ماه صفر

همچنین رئیس کمیته اسکان، تغذیه و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان گفت: خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی در خوزستان تا ۲۵ ماه صفر ادامه دارد.

تردد زائران در مرزهای خوزستان از ۲ میلیون فراتر رفت

حجت الاسلام سید محمود موسوی اظهار کرد: در ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بیش از ۸۵۰ موکب در پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه و مسیرهای منتهی به این ۲ در استان مشغول خدمت رسانی به زوار حسینی هستند.

رئیس کمیته اسکان، تغدیه و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان افزود: این مواکب علاوه بر خدمات رسانی از جمله پخت و توزیع غذاهای گرم، آب، یخ، چای در خصوص اسکان به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کنند.

وی عنوان کرد: فعالیت تمامی مواکب اربعینی در استان که از اول ماه صفر آغاز شده است تا ۲۵ ماه صفر نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و مرز چذابه در خوزستان پس از مرز مهران و شلمچه پایانه‌ها پرتردد زائران اربعین حسینی هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از ۲ مرز شلمچه و چذابه برای مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ