ارائه خدمات درمانی به بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در اربعین

اقتصاد ایران: جمعیت هلال احمر از ابتدای مراسم پیاده روی اربعین در راستای درمان تخصصی زائران مصدوم، به بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ نفر از زائران خدمات درمانی و امدادی ارائه داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعیت هلال احمر از ابتدای مراسم پیاده روی اربعین در راستای درمان تخصصی زائران مصدوم، به بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ نفر از زائران خدمات درمانی و امدادی ارائه داده است.

متن اطلاعیه شماره ۸ ستاد اربعین هلال‌احمر به شرح زیر است:

۱. جمعیت هلال‌احمر همچون سنوات گذشته به عنوان متولی اصلی ارائه خدمات امداد و نجات به زائران حسینی در جاده‌های داخلی کشور و تنها متولی ارائه خدمات سلامت و امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی در عراق فعالیت دارد.

۲. عملیات اربعین هلال احمر از تاریخ ۱۶ مردادماه آغاز شده و تا ۹ شهریور ادامه خواهد داشت که از روز ۱۶ مردادماه تا امروز ۴ شهریور، در داخل کشور ۳۷ هزار و ۸۲۶ زائر از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شدند که از این تعداد، ۹۷۸۲ نفر خدمات اسکان اضطراری و ۲۶ هزار و ۴۵۸ نفر خدمات سلامت و درمان در محل دریافت کردند و ۱۵۶۳ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

همچنین تا امروز ٢ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۴۸۲ مورد خدمات داوطلبانه درمانی و سلامت در کشور عراق به زائران ارائه شده که شامل ویزیت زائران بیمار، خدمات پاراکلینیک، انتقال بیماران به مراکز درمانی، نسخ دارویی و مراقبت از سلامت زائران بوده است. در مجموع در داخل کشور و همچنین خاک عراق ٢ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۳۰۸ خدمت به زائران ارائه شد.

۳. در مدت اجرای عملیات امدادی و درمانی هلال‌احمر در اربعین، تاکنون ۲۸۰ زائر بیمار، مصدوم و یا فوتی به کشور بازگردانده شده‌اند. همچنین از مجموع خدمات ارائه شده، ۵۴ هزار و ۷۰۳ خدمت درمانی به زائران گرمازده ارائه شده است.

۴. تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر شیوع بیماری واگیردار در بین زائران دریافت نشده است.

۵. در زمان بازگشت زائران به کشور، بهتر است که زائران عجله نکنند و در صورت خستگی و خواب‌آلودگی، استراحت کنند.

۶. بعد از بازگشت به کشور، برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های احتمالی و عفونی، زائران از ماسک استفاده کنند و از روبوسی با کودکان و افرادی که سیستم ایمنی پایینی دارند، خودداری کنند.

۷. جمعیت هلال‌احمر تا پایان بازگشت زائران از مراسم پیاده‌روی اربعین، آماده ارائه خدمات درمانی و امدادی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ