خدمت خادمان رضوی طی مسیر معنوی در حریم علوی

اقتصاد ایران: مشهد - مشهدی‌ها که روزهای پایانی ماه صفر میزبان زائران امام رئوف هستند با برپایی موکب و ارائه خدمات در پیاده‌روی اربعین هم نقش‌آفرینی می‌کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- هادی شمسی ثانی، خداحافظی از خانه پدری‌مان حرم امیرالمومنین علی (ع) گرچه سخت و دلتنگ کننده است ولی قدم نهادن در طریق الی الکربلا در مسیر مشایه و زندگی در این راه معنوی و نورانی از سختی این دوری می‌کاهد.

سه شبانه‌روز قدم زدن در مسیر نجف - کربلا و زندگی در مواکب عراقی به چشم برهم زدنی می‌گذرد و تا چشم باز می‌کنیم خود را مقابل عمود ۱۴۵۲ می‌بینیم.

من و دوستان همراهم سحرگاه امروز یکشنبه چهارم شهریورماه مصادف با بیستم صفر و روز اربعین حسینی در حالی به سختی وارد بین‌الحرمین شدیم که به قول معروف در کربلا غوغاست امروز!

خیل عظیم عاشقان ثارالله از اقصی نقاط جهان خود را به خیابان بهشتی بین‌الحرمین رسانده‌اند و در سوگ چهلم شهدای کربلا به سر و سینه می‌زنند.

در فضایی که با وجود آب پاش‌های نصب شده حال و هوای بارانی به خود گرفته است رو به حرم مطهر سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) می‌ایستیم و به نیابت از همه دوستان و آشنایانی که با التماس دعا بدرقه مان کرده‌اند زیارت اربعین را زمزمه می‌کنیم.

پس از دعا برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج)، پیروزی مردم غزه و همه مظلومان عالم بر ظلم و استکبار، سلامتی و طول عمر باعزت برای رهبر معظم انقلاب و سلامتی و عاقبت بخیری همه مسلمانان عالم شهدای کربلا را واسطه قرار می‌دهیم تا خداوند متعال توفیق خادمی زائران آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام در دهه آخر صفر را به ما عنایت کند.

مشهدی‌ها که روزهای پایانی ماه صفر میزبان زائران امام رئوف هستند با برپایی موکب و ارائه خدمات تلاش کردند تا در برپایی همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین هم به سهم خود نقش‌آفرینی کنند.

قدردانی تولیت آستان قدس رضوی از مواکب عراقی

تولیت آستان قدس رضوی ضمن حضور در پیاده روی اربعین حسینی، با همراهی خدام بارگاه منور رضوی از مواکب عراقی تجلیل کرد.

آستان قدس رضوی برای چهارمین سال در ایام اربعین حسینی از ۴۵۰ موکب عراقی با حضور خدام بارگاه منور رضوی و اهدای هدایای متبرک تقدیر می‌نماید.

فعالیت پاکبانان مشهدی در نجف

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به فعالیت‌های ۱۲ روزه پاکبانان و تیم شهرداری مشهد برای تنظیف معابر منتهی به حرم مطهر علوی اشاره و اظهار کرد: شهرداری مشهد طی سال‌های متمادی برای خدمت به زائران امیرالمومنین امام علی (ع) و نظافت معابر شهر نجف اشرف تلاش می‌کنند و امسال دهمین سالی است که این اتفاق در کشور عراق رقم خورد.

مهدی ناصحی با بیان اینکه تنظیف شهر نجف با ۴۵۰ نیرو در سه شیفت در حال انجام است، ادامه داد: این نیروهای خدوم بعد از انجام وظیفه خود در کربلا، به مشهد بازمی‌گردند و بلافاصله آماده خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت در نجف، کمیته حمل و نقل ستاد اربعین شهرداری مشهد امسال در مرز چذابه فعال شد و مشغول جابه جایی زائران هستند.

۹۰ درصد کاروان خدام الحسین (ع) زائر اولی هستند

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال کاروان خدام الحسین شهرداری مشهد در قالب هفت کمیته وارد کشور عراق شدند و از ۲۴ مرداد خدمات مدیریت شهری مشهد در شهر نجف شروع شد.

حسین حسامی با بیان اینکه ۹۰ درصد اعضای کاروان خدام الحسین (ع) زائر اولی هستند تصریح کرد: همه اعضای این کاروان در این مدت به صورت رایگان فعالیت می‌کنند.

مراجعه روزانه ۱۲۰۰ نفر به درمانگاه هلال احمر مشهد در نجف

به گزارش خبرگزاری مهر، هلال احمر استان خراسان رضوی نیز امسال همانند سال‌های گذشته با برپایی درمانگاهی در شهر نجف به مداوای زائرانی که دچار بیماری شدند می‌پردازد.

این درمانگاه روزانه تا ۱۲۰۰ نفر زائر نیازمند خدمات پزشکی را پذیرش می‌کند که این تعداد در روزهای منتهی به اربعین حسینی تا ۵ هزار نفر در روز نیز رسید.

فعالیت‌های فرهنگی خراسانی‌ها در اربعین

معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید ایثارگران خراسان رضوی نیز اظهار کرد: امسال به همت همکاران این اداره‌کل سه هزار و ۱۰۰ متر مربع بنرهای شهدای جهان اسلام و محور مقاومت با پویش زیارت به نیابت شهدا و همچنین ۵۵ هزار پیکسل شهیدان شاخص در موکب‌های فرهنگی در کشور عراق توزیع می‌شود.

هادی نیازی افزود: موکب‌های نجف اشرف روبروی ستاد بازسازی عتبات عالیات، موکب شهدا خراسان رضوی، موکب کاظمین واقع در شارع امام علی علیه‌السلام و خادمین امام جواد علیه‌السلام شهدای خراسان رضوی به ارائه خدمات فرهنگی می‌پردازند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ