دو میلیون و ۴۲۳ هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی به کشور بازگشته‌اند

اقتصاد ایران: مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: تا پایان روز گذشته، ۲ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۷۰۶ زائر ایرانی و غیر ایرانی در مسیر بازگشت از مرزهای اربعینی وارد کشور شده‌اند.

ایمان محرابی‌نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر آخرین وضعیت ورود و خروج زائران اربعین از مرزهای شش‌گانه کشور را تشریح کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح اربعین (روز ۱۶ مرداد) تا روز گذشته (شنبه، سوم شهریورماه) تقاضای زائران برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در مسیرهای رفت و برگشت به ترتیب ۲۲ و ۱۷ درصد بوده است.

محرابی‌نیا ادامه داد: از مجموع زائرانی که تا پایان روز گذشته از مرزهای ۶ گانه اربعینی وارد کشور عراق شده‌اند ۹۰ درصد زائران ایرانی و ۱۰ درصد نیز زائران غیر ایرانی بوده‌اند.

این مسئول راهداری تاکید کرد: پایانه مرزی مهران با انتقال ۵۰ درصد زائران ایرانی همچنان انتخاب نخست مردم برای خروج از کشور است و پس‌از آن مرزهای شلمچه با ۲۴ درصد، خسروی با ۱۵ درصد، چذابه با ۹ درصد، تمرچین و باشماق هر کدام با یک درصد مرزهای مبادی سفر هستند.

وی افزود: همچنین مرز چذابه با سهم ۳۹ درصدی اولویت نخست زائران غیر ایرانی برای ورود به کشور عراق است و شلمچه با ۳۳ درصد مهران با ۱۱ درصد تمرچین با ۸ درصد باشماق با ۷ درصد و خسروی نیز با ۲ درصد دیگر مرزهای منتخب زائران غیر ایرانی برای خروج از کشورمان بوده‌اند.

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور ادامه داد: تا پایان روز گذشته، ۲ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۷۰۶ زائر ایرانی و غیر ایرانی در مسیر بازگشت از مرزهای اربعینی وارد کشور شده‌اند که از این مجموع ۹۶ درصد زائران ایرانی و ۴ درصد غیر ایرانی بودند.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد زائران ایرانی مرز مهران را برای بازگشت به کشور انتخاب کرده‌اند و مرزهای شلمچه با ۲۷ درصد خسروی با ۱۳ درصد چذابه با ۸ درصد باشماق و تمرچین هر کدام با یک درصد پذیرای زائران برای ورود به کشور بوده‌اند.

به گفته محرابی‌نیا، مسیرهای بازگشت از کشور عراق به ترتیب مرزهای شلمچه، باشماق، تمرچین، مهران، چذابه و خسروی به ترتیب مورد انتخاب زائرین غیر ایرانی برای ورود به خاک ایران بوده است.

وی گفت: بر این اساس یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۷۸۲ زائر در مسیرهای رفت و برگشت از طریق ۵۶ هزار و ۳۱۴ سفر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ