۱۱ پایگاه نظامی هدف قرار گرفتند/ اراضی اشغالی در شوک بزرگ+فیلم

اقتصاد ایران: حزب‌الله لبنان صبح امروز با صدور بیانیه‌ای از مرحله نخست واکنش به ترور فواد شکر فرمانده بارز خود خبر داد که طی آن دهها پایگاه نظامی اشغالگران هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، حزب الله لبنان صبح امروز با صدور بیانیه ای از آغاز مرحله نخست پاسخ به ترور شهید فواد شکر فرمانده ارشد خود در ضاحیه بیروت از سوی رژیم صهیونیستی با پرتاب دهها فروند موشک و پهپاد خبر داد.

حزب الله لبنان در این بیانیه از هدف قراردادن دستکم ۱۱ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی و منطقه جولان اشغالی خبر داده است.

منابع خبری از تعطیلی فرودگاه بین المللی بن گوریون در تل آویو و توقف کلیه پروازهای ورودی و خروجی از اراضی اشغالی خبر می دهند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از اصابت ده‌ها موشک شلیک شده از جنوب لبنان به اراضی اشغالی خبر داد.

حزب الله در بیانیه خود تاکید کرد: عملیات ما زمان می برد و پس از آن بیانیه مفصلی در مورد مسیر و اهداف آن صادر خواهد کرد.

رسانه‌های صهیونیستی صبح امروز به شلیک و پرتاب دست کم ۳۲۰ موشک و پهپاد از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی اذعان کردند.

حزب الله: مرحله نخست با موفقیت انجام شد

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مرحله نخست عملیات با موفقیت کامل به پایان رسیده است و این مرحله ای بود که طی آن پادگانها و مراکز نظامی اسرائیلی هدف قرار گرفتند تا پهپادهای هجومی بتوانند به هدف مورد نظر در عمق رژیم صهیونیستی برسند و پهپادها طبق برنامه عبور کردند.

در این بیانیه آمده است: شمار موشکهای شلیک شده تاکنون بالغ بر ۳۲۰ موشک است و مراکزی که هدف قرار گرفتند، عبارتند از؛ پایگان میرون، مریض نافی زیو، زعتون، مرابض الزاعوره، السهل، کیلع، یوا، یردن و نفح در جولان اشغالی و پایگاههای عین زی تیم، راموت نفتالی.

حزب الله بیان کرد: جزئیات بیشتر درباره عملیات نظامی در بیانیه های بعدی اعلام خواهد شد.

صهیونیستها در شوک به سر می برند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تعطیلی دانشگاه «حیفا» و «مؤسسه فنی تخنیون» خبر دادند.

این رسانه‌ها همچنین از آتش‌سوزی گسترده در سرزمین‌های اشغالی و آسیب‌دیدن شهرک‌های صهیونیست‌نشین خبر می‌دهند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی تایید کردند که موشک‌های حزب‌الله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین «مانوت» و «راموت نفتالی» اصابت کرده و تلفاتی را در پی داشته است.

این رسانه‌ها همچنین از تعطیلی سواحل تفریحی اراضی اشغالی مانند «بیت یام» و «ریشون لتسیون» خبر دادند و اعلام کردند که آژیر هشدار همچنان در سرزمین‌های اشغالی به گوش می‌رسد.

علاوه بر این منطقه دریاچه طبریا نیز از گردشگران تخلیه شده است.

اعلام وضعیت اضطراری ۴۸ ساعته در اراضی اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از اعلام وضعیت اضطراری ۴۸ ساعته در سرزمین‌های اشغالی از ساعت ۶ صبح امروز به وقت محلی خبر دادند.

این وضعیت اضطراری در پی حمله گسترده موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی در واکنش به ترور شهید «فؤاد شکر» از سوی رژیم صهیونیستی اعلام شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بیان کردند که ارزیابی صهیونیست‌ها این است که حزب‌الله لبنان در ساعات پیشرو به «تل آویو» حمله خواهد کرد.

فرودگاه بن گوریون رژیم صهیونیستی نیز از به تاخیر افتادن پروازهای صبح امروز این فرودگاه خبر داد و اعلام کرد که به دلیل وضعیت امنیتی پروازهای ورودی به فرودگاه‌های جایگزین منتقل خواهند شد.

حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حال حاضر چندین جنگنده ارتش رژیم صهیونیستی در حال بمباران مناطقی در جنوب لبنان هستند.

علاوه بر این خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک خودرو در شهرک «الخیام» در جنوب لبنان خبر داد.

برخی منابع نیز اعلام کردند که در این حمله ارتش رژیم صهیونیستی چند نفر زخمی شده‌اند.

علاوه بر این جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های «شیحین»، «طیرحرفا»، «صلیا» و اطراف شهرک «زبقین» در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز اعلام کرد که در حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان دو نفر زخمی شده‌اند که یکی از آن‌ها لبنانی و دیگری سصوری است. این رسانه لبنانی تصریح کرد که حال این شهروند لبنانی وخیم است.

واکنش سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا

شان ساویت سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به پاسخ اولیه حزب الله به شهادت فواد شکر درضاحیه بیروت، واکنش نشان داد و گفت که واشنگتن در جریان حمله حزب الله قرار گرفته و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مراقب اوضاع است.

وی افزود: اسرائیل به تنهایی علیه حزب الله اقدام می‌کند اما به طور کامل با آمریکا هماهنگ است و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مراقب اوضاع در اسرائیل و لبنان است.

ساویت تاکید کرد: طبق دستورات بایدن، مقامات آمریکایی با همتایان اسرائیلی خود به طور مداوم رایزنی می‌کنند و از حق اسرائیل در دفاع از خود حمایت خواهیم کرد و در راستای ثبات منطقه حرکت خواهیم کرد.

در حال تکمیل..

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ