سیاست غلط واردات گوشت؛ به تولید داخل یارانه بدهیم

اقتصاد ایران: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از واردات گوشت برای تنظیم بازار داخل گفت به جای این کار باید به تولیدکننده یارانه داد تا قیمت عرضه، حداقلی و توان خرید ایجاد شود.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد سادات ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد واردات گوشت گرم گفت: قرار بر این بوده بر اساس میزان تولید و تعادل بازار گوشت وارد شود تا بتواند قیمت را تنظیم کند. باتوجه‌به پتانسیل خوب کشور در تولید گوشت قرمز، تأمین این گوشت برای کشور میسور بوده و تأکید کمیسیون بر تأمین این نیاز در داخل است.

وی ادامه داد: برخی شرکت‌ها مبادرت به واردات گوشت با مجوزهای لازم کرده‌اند. در قانون بودجه 1403، ردیفی از محل عوارض واردات نهاده‌های دامی پیش بینی شده که برای تولید 50 هزار تن گوشت مورد نیاز برای تنظیم بازار است تا بتوان واحدهای تولیدی کشور را فعال کرد؛ لذا نظر مجلس و کمیسیون کشاورزی تأمین نیاز از منابع داخلی است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در رادیو گفت‌وگو خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اصلی این است که در زمانی که تولید فرصت مناسبی برای پایداری دارد، اجازه واردات داده می‌شود. در این فرصت‌ها اجازه واردات نباید داده شود؛ اما بعضاً در وزارت جهاد کشاورزی و شورای تنظیم بازار تصمیماتی گرفته می‌شود و مجوز واردات داده می‌شود.

ابراهیمی یادآور شد: اکثر کشورها به تولید برای کاهش قیمت‌ها یارانه می‌دهند. باید تولید باکیفیت داشته باشیم و نهاده‌ها و زیرساخت‌ها را با حداقل قیمت در اختیار تولیدکننده قرار دهیم و با حداقل قیمت از آنها خریداری کنیم. روش کاهش قیمت، حداکثرکردن یارانه به تولیدکننده است تا قیمت عرضه حداقلی و توان خرید داشته باشیم.

وی افزود: یکی از چالش‌های اصلی عدم ثبات سیاست‌های ارزی است و لذا باید روشی اتخاذ شود که واردات هدفمند باشد. بخشی از کاهش قیمت بر اعمال و استفاده حداکثری یارانه برای تولیدکننده حاصل می‌شود. همچنین باید بخش خصوصی را به کار گرفت و از مشارکت مردم و تشکل‌های مردمی استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ