اربعین جریان تمدن ساز در پرتو معارف حسینی است

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اربعین جریان تمدن ساز در پرتو معارف حسینی در تاریخ اسلام است.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین به عنوانی مسیری انسان ساز و نقطه‌ای جریان ساز برای نیل به تمدن منتج به ظهور، دارای همه ابعاد رسانه‌ای است.

وی اهداف اربعین را فراتر از صرف زیارت عنوان کرد و افزود: اربعین حرکت از شور و پیوند با شعور برای درک بهتر مسیر متعالی اسلام است که خون سیدالشهدا علیه السلام و همه شهدای این راه قوام بخش آن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل حرکت اربعین را در ادامه برنامه‌های پرشور محرم و ترکیبی از زیارت و عشق دلدادگان و جاماندگان توصیف کرد و گفت: اربعین نماد و شعار شیعه و بلکه یک شعار تمدن ساز است؛ در تمدن شیعی حرکت از سکون و بی حرکتی ارزشمندتر است و قیام بر قعود فضیلت دارد.

حجت الاسلام جعفرزاده بیان کرد: راهپیمایی اربعین یک حرکت است و انسان را به حرکت وامی دارد و یک نوع خودسازی است که نباید ساکت و راکد باشیم و ثانیاً اربعین یک حرکت تمدن ساز است؛ چرا که تمدن اسلامی در آخرالزمان بنا به گفته اهل تحقیق و اهل معنا مبتنی بر یک پدیده شبیه اربعین است.

وی ادامه داد: حرارت عشق حسینی و نیاز انسان به این منبع نورانی و متعالی پدیده‌ای است که درطول تاریخ حیات بشر نجات بخش و حرکت بخش بوده و تلاش دشمنان نیز برای خاموش کردن این مغناطیس معنوی همواره بی ثمر بوده و اثر معکوس داشته و باعث شده تا عشق و علاقه آزادگان جهان به این منبع فیض بیشتر شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه اشاره کرد و افزود: در شهر اردبیل مراسم پیاده‌روی خانوادگی حرم تا حرم، روز یکشنبه ۴ شهریور ماه مصادف با اربعین حسینی با برگزاری مراسم در مسجد اعظم اردبیل ساعت ۹ صبح آغاز و پیاده روی از محل امام‌زاده صالح (ع) تا امام‌زاده سیدصدرالدین (ع) ساعت ۱۰:۳۰ صبح با حضور اقشار مختلف و دسته‌های عزاداری مردمی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جعفرزاده خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های استان، بخش‌ها و روستاها نیز دلدادگان حسینی با حضور در اجتماع عزاداری پیاده‌روی اربعین ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش ابراز می‌دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ