پیاده‌روی اربعین استغاثه جهانی برای ظهور منجی عالم بشریت است

اقتصاد ایران: گناوه- امام جمعه گناوه گفت: پیاده روی اربعین، بزرگترین راهپیمایی در عالم بر علیه دستگاه استکبار، کفر و شرک و یک استغاثه جهانی به ساحت قدس ربوبی برای ظهور منجی عالم بشریت (عج) است.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی با اشاره با آیه ۳۲ سوره مبارک حج، «وَ مَن یُعَظِّمۡ شَعَٰٓئِرَ ٱللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقوَی ٱلقُلُوبِ»، اظهار داشت: در این آیه شریفه خداوند می‌فرماید: «از برترین جلوه‌های تقوای الهی، تعظیم شعائر الهی است»، و برترین شعائر الهی، شعائر حسینی است.

امام جمعه گناوه افزود: در ماه محرم اوج تعظیم شعائر حسینی در تاسوعا و عاشورا جلوه گر بود و اکنون در ماه صفر فصل دوم این رسالت الهی با محوریت اربعین حسینی است.

وی گفت: «اربعین» اسم رمز دوام و بقای حماسه حسینی است و زمانه ما شاهد این اعجاز عظیم الهی در ماه صفر است.

وی ادامه داد: اربعین زمان به بار نشستن تقدیر الهی که با تدبیر اولیا خدا به عنوان نقش اقدام در آخر الزمان و در مسیر آماده سازی جهان برای ظهور منتقم آل محمد (عج) طراحی شده و در حال ظهور و تجلی است.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: قطعاً با سرمایه گذاری سیدالشهدا (ع) در عاشورا در حقیقت خطر بزرگی که دین مبین اسلام را تهدید می‌کرد و به تعبیر امام حسین (ع) می‌رفت که فاتحه اسلام خوانده شود، رفع شد و قیام الهی و نهضت خونبار عاشورا توانست از انحطاط بزرگ بازگشت به جاهلیت و ارتداد جلوگیری کند.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اربعین و زیارت حضرت امام حسین (ع) در این روز، گفت: تعریف فرهنگ زیارت به ویژه زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان یکی از علائم مؤمن در روایاتی از امام حسن عسکری (ع) بیان شده است.

امام جمعه گناوه یادآور شد: علامت مؤمن در زیارت اربعین و ارائه روشی ویژه برای این زیارت در واقع یک طراحی الهی در امتداد حرکت حضرت زینب (س)، امام سجاد (ع) و اهل بیت (ع) که در اربعین به زیارت رفتند و جابر بن عبدالله انصاری که در اربعین به شرف زیارت نائل شد، است.

اربعین میعاد جهانی شیعه

وی ادامه داد: امروز شاهد میعاد جهانی شیعه به عنوان اربعین هستیم که این خود یک پدیده جدید به شمار می‌رود و معلوم شده است که این نوع برنامه ریزی در زمانی که به این حرکت عظیم جهانی نیاز داریم، چگونه به فریاد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین می‌تواند به عنوان یکی از برکات نهضت بزرگ انقلاب اسلامی محسوب شود و توانست حرکتی را که در داخل کشور عراق به عنوان پیاده روی اربعین شناخته می‌شود به یک حرکت جهانی و اتفاق و حماسه‌ای بزرگ تبدیل کند و این حرکت امروز به نقطه‌ای رسیده که بیش از ۲۰ میلیون نفر در این اجتماع عظیم حضور می‌یابند.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: امروز پیاده روی اربعین بزرگترین اجتماع دینی در سراسر جهان است و هیچ نظیر و مانندی برای آن در عالم هستی و بشریت پیدا نمی‌شود.

وی ادامه داد: این حرکت جهانی و مانور عظیم حسینی، بزرگترین راهپیمایی در عالم بر علیه دستگاه استکبار، کفر و شرک و یک استغاثه جهانی به ساحت قدس ربوبی برای ظهور منجی عالم بشریت است.

حجت الاسلام رکنی حسینی افزود: اگر پیاده روی اربعین بخواهد معنای و ترجمه دقیقی شود همانا این حرکت یک استغاثه جهانی برای ظهور منجی و دعوت از منجی عالم بشریت، حضرت بقیه الله العظم (عج) است.

حرکت جمعی به سوی امام و حجت الهی

امام جمعه گناوه با اشاره به ابعاد مختلف رخداد اربعین گفت: یکی از ابعاد رخداد جهانی اربعین حرکت جمعی به سوی امام و حجت الهی است.

حجت الاسلام رکنی حسینی تصریح کرد: اربعین ارتباط تنگاتنگ با موضوع مهدویت و نهضت جهانی اسلام و تأسیس تمدن اسلامی و توحیدی و الهی دارد چرا که در مرحله اول حرکتی به سمت حجت خدا، امام و حسین زمان، اسلام ناب، حماسه، مقاومت، عقلانیت، عرفان، عدالت، معنویت، فتوت، جوانمردی، صلح و امنیت است که همه از آموزه‌های سید و سالار شهیدان محسوب می‌شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: جمعیتی که حرکت می‌کند تا در این مکتب این گونه درس‌ها را مرور و به معرفت والا دست یابد، شعار خود را «لبیک یا حسین (ع)» برگزیده که در حقیقت همان «لبیک یا مهدی عج» است.

اربعین یک رسانه بین المللی است

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه دومین بعد رخداد عظیم اربعین امام حسین (ع) این است که این رخداد یک رسانه بین المللی منحصر به فرد برای جهانی سازی حماسه حسینی است، افزود: یکی از پیش نیازهای ظهور منجی عالم بشریت (عج) جهانی شدن حماسه حسینی و شناخت مردم از این حماسه و امام (ع) است و اربعین نقش یک رسانه جهانی را برای معرفی امام حسین (ع) و قیام آن حضرت ایفا می‌کند.

امام جمعه گناوه یادآور شد: علیرغم بایکوت خبری از سوی امپراطوری رسانه‌ای استکبار جهانی، اما به لطف و یاری خداوند حرکت اربعین به طور طبیعی حماسه امام حسین (ع) را در جهان معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه امام عصر (عج) در طلیعه قیام جهانی خود با این جمله «یا اهل العالم إن جدّی الحسین (ع) قتلوه عطشاناً» معرفی خواهد کرد، گفت: مردم عالم در آن روز نام «حسین» ) را می‌شناسند و اگر پرچم یاران امام حسین (ع) «یا لثارات الحسین (ع)» است، این عنوان شناخته شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ