شناخت امام زمان (عج) متوقف بر شناخت امام حسین (ع) است

اقتصاد ایران: گناوه- امام جمعه گناوه گفت: اگر مردم بخواهند امام زمان (عج) را بشناسند باید امام حسین (ع) را بشناسند و شناخت امام زمان (عج) متوقف بر شناخت امام حسین (ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی شنبه شب در مسجد «شهید حر خسروی» گناوه با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی و ایام سوگواری ماه صفر اظهار داشت: امروز به برکت خون امام حسین (ع)، نام و قیام آن حضرت و اربعین حسینی در تمام عالم فراگیر و جهانی شده است.

امام جمعه گناوه با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری (ع) پیرامون نشانه‌های مؤمنان گفت: مؤمن با مسلمان متفاوت است و در متون روایی ما شیعیان مقصود از مؤمن، شیعیان هستند و هر جا در متون شیعی لفظ مؤمن به کار رفته منظور شیعه است.

وی با بیان اینکه امام حسن عسکری (ع) در این روایت پنج نشانه مؤمن را ذکر فرموده است، گفت: خواندن ۵۱ رکعت نماز در شبانه روز، سجده بر خاک، انگشتر به دست راست کردن، بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم در نماز و زیارت اربعین این پنج نشانه است.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین امام حسین (ع) نشأنه شیعه است، گفت: در این ایام همه شاهد مانور عظیم حسینی و عظمت همایش بزرگ اربعین هستیم.

کربلا و نهضت حسینی جهانی شد

وی ادامه داد: دشمن حتی تصور آن را هم نمی‌کرد که روزی نام امام حسین (ع) و کربلا و نهضت آن حضرت جهانی شود.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه شناخت امام حسین (ع) پیش زمینه شناخت امام زمان (عج) است، گفت: اگر مردم بخواهند امام زمان (عج) را بشناسند باید امام حسین (ع) را بشناسند و تا زمانی که امام حسین (ع) را نشناسند، امام زمان (عج) را نیز نخواهند شناخت و لذا شناخت امام زمان (عج) متوقف بر شناخت امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: امام زمان (عج) نهمین فرزند امام حسین (ع) و آخرین ذخیره الهی است و لبیکی که امروز به عنوان «لبیک یا حسین» گفته می‌شود به معنای «لبیک یا امام عصر (عج)» است.

وی گفت: هنگامی که امام زمان (عج) ظهور می‌کند اولین ندای حضرت جمله «یا اهل العالم إن جدّی الحسین (ع) قتلوه عطشاناً» خواهد بود.

وی ادامه داد: جابر بن عبدالله انصاری نخستین زائر کوی امام حسین (ع) بود و این نعمت و توفیق بزرگ، چهل روز بعد از شهادت آن حضرت نصیب جابر شد.

به مناسبت اربعین حسینی، مردم مؤمن و متدین شهرها و روستاهای شهرستان گناوه با برگزاری آئین‌های ویژه به عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش پرداخته‌اند و به همین مناسبت آئین‌های عزاداری، سینه زنی سنتی، زنجیرزنی، سنج و دمام، در اماکن مقدس، حسینیه‌ها، تکایا و مساجد با حضور پرشور اقشار مختلف مردم شهرستان در حال برگزاری است.

همچنین برنامه‌های مختلف عزاداری هیئت‌ها، مساجد و اماکن مقدس در سراسر شهرستان گناوه در ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر تدارک دیده شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ