رسانه عبری: اطلاعات حساس کنست اسرائیل به سرقت رفت

اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان ادعا کرد هکرهای ایرانی موفق شدند با ورود به پایگاه الکترونیکی کنست اطلاعات بسیار حساسی از کاربران آن را به سرقت ببرند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، یسرائیل هیوم تحت بند ادعا می‌شود اطلاعاتی را در رابطه با حمله سایبری بزرگ به سایت کنست اسرائیل منتشر کرد و با استناد به اطلاعیه هکرها اعلام کرد، آنها موفق شدند اطلاعات بسیار حساسی را از این سایت به سرقت برده و از این طریق هم برای میلیون اسرائیلی پیامک ارسال کنند.

دانیلا جیزینبرگ نویسنده این گزارش که شامگاه شنبه در سایت یسرائیل هیوم منتشر شد اعلام کرد، اگر این ادعای هکرها صحت داشته باشد، باید نگرانی بسیار شدیدی نسبت به امنیت اطلاعات در ساختار رسمی اسرائیل داشت.

به نوشته این رسانه عبری زبان، یک گروه هکری که خود را «انتقام موعود» نامیده، شامگاه امشب (شنبه شب) اعلام کرد، موفق شد زیر ساخت‌های پایگاه اطلاع رسانی کنست را در اینترنت هک کند.

هکرها برای اثبات ادعای خود اطلاعاتی از سایت کنست را در کانال تلگرامی خود منتشر کرده و خبر دادند که موفق شدند اطلاعات حساسی را از این سایت به سرقت برده و از طریق این سایت برای میلیون‌ها اسرائیلی پیامک ارسال کنند.

یسرائیل هیوم همچنین خبر داد، با مراجعه به سایت کنست با پیام، سایت در حال به روز رسانی است مواجه می‌شویم.

در ادامه گزارش هم آمده است، این اولین باری نیست که هکر‌ها موفق می‌شوند سایت کنست را از کار بیاندازند، طی چند هفته گذشته چند بار شاهد پدیدار شدن این پیام بر روی سایت کنست بودیم و کاربران امکان دسترسی به اطلاعات موجود در آن را پیدا نمی‌کردند.

هکرها برای اثبات اقدام خود، تصاویری از کارتابل‌های داخلی کنست را به صورت اسکرین شات منتشر کردند اما حاضر به انتشار اطلاعات بیشتری در این رابطه نشدند.

همچنین هکرها تاکید کردند از طریق این سایت 4 میلیون پیامک برای اسرائیلی‌ها و به نمایندگی از کنست ارسال کردند، امری که به نوشته این رسانه در صورت اثبات صحت آن نگرانی‌های بسیار جدی در رابطه با امنیت اطلاعات در ساختار حاکم بر اسرائیل به وجود می‌آورد.

سخنگوی کنست در واکنش به انتشار این اخبار ادعا کرد، تعطیلی سایت کنست در راستای به روز رسانی سامانه‌های آن است و این امر در تعطیلات کنست امری روتین محسوب می‌شود.

اما بعد از ساعاتی ضمن پذیرش هک شدن سایت کنست ادعا کرد، سایت مورد حمله قرار گرفته در بر گیرنده اطلاعات عمومی بود که در اختیار مردم و مخاطبین قرار می‌گرفت و این بخش مربوط به پروژه کنست شفاف است که اطلاعات را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد.

این سخنگو در ادامه اذعان کردف اداره فن آوری اطلاعاتی کنست افراد مظنون به تلاش برای رخنه به سایت را شناسایی و فورا مانع از ورود آنها شده‌اند.

این سخنگو در واکنش به انتشار اطلاعات محرمانه از کنست هم ادعا: بخش‌های داخلی کنست از شبکه اینترنت جدا بوده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد اما اعتراف کرد در حال حاضر بخش امنیت سایبری اسرائیل هم برای تعامل با این مسئله وارد عمل شده است.

در رابطه با ارسال پیامک های انبوه به نام کنست هم ضمن تایید این اقدام گفت : پیامک های ارسال شده به نام نست تلاشی برای ایجاد رعب و وحشت در میان اسرائیلی ها بود.
در حال حاضر ما سایت کنست را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه تعطیل کرده ایم و این تعطیلی احتمالا چند روز به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام/
 
 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ