برگزاری ۱۰ رویداد فرهنگی با محوریت اربعین در خوزستان

اقتصاد ایران: اهواز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری بیش از ۱۰ رویداد فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با محوریت اربعین خبر داد.

مجید منادی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ایام اربعین با ۲ محور خلاقیت و جامعیت برنامه ریزی شد و امسال در تمام بخش‌ها هنرمندان حضور پرشور داشته‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: علاوه بر برنامه‌هایی که در شهرستان‌های مختلف برگزار شد، در مرزهای شلمچه و چذابه نیز برنامه‌های خوبی برگزار شده و در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه در چذابه موکب فرهنگ، هنر و رسانه خوزستان به همت اداره کل برپا شد، تصریح کرد: همچنین در پایانه مرزی شلمچه با کمک دیگر دستگاه‌ها، موکب فرهنگ، هنر و رسانه برپا شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به برگزاری بیش از ۱۰ رویداد فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با محوریت اربعین اشاره کرد و گفت: برخی اجراهای هنری و رویدادها در محیط پایانه مرزی، برخی در محل موکب ها و بعضی دیگر در شهرستان‌ها بوده است.

منادی ادامه داد: به طور مثال رویداد ملی اشک سرخ که یک رویداد با موضوع تئاتر خیابانی، تئاتر میدانی و تعزیه است برگزار شد که بیش از ۱۶ اثر توسط گروه انتخاب، از استان‌های مختلف انتخاب شد که به اجرا پرداختند.

وی بیان کرد: همچنین رویداد آواها و نغمه‌های حسینی و عاشورایی نیز به این مناسبت برگزار شد که به مساله رویدادها، آئین‌ها، نغمه‌ها و آواهای عاشورایی مختلف اقوام و شهرستان‌ها پرداخت.

به گفته منادی، رویداد خوشنویسی ناله نی در لالی با موضوع دل نوشته‌های عاشورایی، هشت شب تعزیه روایت سرخ بهبهان از دیگر برنامه‌ها بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: شهرستان‌های دزفول، شوش و کرخه نیز در مرز برنامه اجرا کرده‌اند.

منادی با بیان اینکه رویداد هنرهای تجسمی کربلا طریق الاقصی دیگر برنامه ایام اربعین بوده، تصریح کرد: رویداد مذکور با استقبال خوب هنرمندان مواجه شد و اکنون در مرز چذابه در حال برگزاری است.

وی گفت: خبرنگاران اربعین، اربعین نگاران (اعزام روزانه خبرنگاران و عکاسان به مرز چذابه)، هشتمین همایش آستان جانان، ۱۰ روز زندگی با اهل بیت کربلا (در قالب کتابخوانی، قصه گویی و نقاشی ویژه)، توزیع کتاب بین کودکان و زیارت شهدا (توزیع عکس شهدا زیارت به نیابت از شهید منظور) از دیگر برنامه‌های برگزار شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: همچنین چهارمین سوگواره رسانه‌ای اربعین حسینی با موضوع تولیدات آثار رسانه‌ای و با رویکرد اربعین نیز در حال برگزاری است که تا چند روز پس از اربعین آثار دریافت، پس از آن داوری و اختتامیه برگزار خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ