معرفت، عرفان و شعور معنوی انسان با چله به نتیجه می‌رسد

اقتصاد ایران: قزوین- امام جمعه قزوین گفت: معرفت، عرفان و شعور معنوی انسان با چله به نتیجه می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در جمع زائران موکب زبیده خاتون (س) در کربلا اظهار کرد: کسانی که اهمیت اربعین را می دانند خیلی دلشان می خواهد در کنار بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) باشند و باید قدر این لحظات را بدانیم و از آن بهره ببریم و شکر این نعمت را به جای آوریم.

وی تصریح کرد: هر چیزی با اربعین کامل می شود. خداوند در آیه ۱۴۲ سوره اعراف می فرماید «و با موسی، سی شب وعده گذاشتیم و [سپس] آن را با ده شب دیگر، تمام نمودیم، پس زمان وعده پروردگارش چهل شب، پایان یافت».

معرفت، عرفان و شعور معنوی انسان با چله به نتیجه می‌رسد

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند نشان داد که معرفت، عرفان و شعور معنوی انسان با چله به نتیجه می رسد. رسول خدا (ص) فرموده «مَنْ أَخْلَصَ لِلَّهِ أَرْبَعِینَ صَبَاحاً ظَهَرَتْ یَنَابِیعُ اَلْحِکْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَی لِسَانِه» یعنی (هر کسی چهل شبانه روز خودش را برای خدا خالص کند، چشمه های حکمت از قلبش بر زبانش جاری می شود).

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: چهل شبانه روز انسان و روحیات معنوی او را متحول می کند و این شجره وجود انسان را به میوه می رساند که میوه آن حکمت، معرفت، عشق و محبت قلبی است.

وی گفت: وقتی یک مؤمنی را می خواهند دفن کنند، اگر ۴۰ مؤمن او را تأیید و ابراز رضایت کنند، خداوند او را مورد غفران و رحمت الهی قرار می دهد.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: دلیل اینکه چهلم شهادت امام حسین (ع) را جدی می گیریم این است که در چهلم شهادت امام برای دوست و دشمن معلوم شد امام حسین (ع) چه کار کرد، برای دوست و دشمن معلوم شد امام حسین (ع) پیروز شده و یزید و یزیدیان شکست خورده اند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امام حسین (ع) قبل از شهادت می دانست پیروز است، روز عاشورا هم این پیروزی را میدید و پس از واقعه عاشورا امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) می دانستند که یزید شکست خورده است و به همین خاطر حضرت زینب (س) فرمود ای یزید من کوچکی تو را به تو نشان می دهم و تو هیچگاه نمی توانی نام خدا و اهل بیت (ع) را از میان ببری و امروز به خوبی تفسیر کلام حضرت را در می یابیم.

وی بیان کرد: حضرت زینب در پاسخ به یزید که گفت دیدی خدا با برادرت چه کرد؟ حضرت فرمود من جز زیبایی ندیدم یعنی من هر چه دیدم پیروزی و موفقیت بود. امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) همان موقع به برایشان مشخص بود که یزید شکست خورده است اما مردم باید پای سخنرانی های امام سجاد و حضرت زینب می نشستند تا دریابند که یزید شکست خورده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: یزید می خواست امام حسین (ع) با او بیعت کند و اگر حضرت با او بیعت می کرد، یزید پیروز شده بود اما پس از واقعه عاشورا مشخص شد که اباعبدالله الحسین (ع) پیروز شد. یزید میخواست امام حسین (ع) را به شهادت برساند تا پایه های حکومتش محکم شود اما پس از شهادت حضرت زلزله بر پایه های حکومت آنها افتاد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: یزید امام حسین (ع) را به شهادت رساند تا دیگر کسی در مقابل او قیام نکند اما پس از شهادت حضرت قیام ها و نهضت های بسیاری علیه یزید شکل گرفت و در نهایت به نابودی بنی امیه منتهی شد.

وی عنوان کرد: اما در خصوص امام حسین (ع) می بینیم هر چه گذشته آبرو و عزت حضرت عالم گیرتر شده است و اینها به خوبی گویای پیروزی اباعبدالله الحسین (ع) و شکست یزید است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ