نشست دوستی و همکاری میان ایران و ترکیه در استانبول

اقتصاد ایران: نشست گروه دوستی ایران و ترکیه با حضور تجار و سرمایه داران ایرانی و ترکیه‌ای در استانبول برگزار شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به افتخار مسعود پزشکیان، رئیس جمهور اسلامی ایران نشست دوستی و همکاری ایران و ترکیه در استانبول برگزار شد.

در این مراسم که در هتلی در شیشلی استانبول برگزار شد، پیام مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان قرائت شد: 
در میان همسایگان متعدد ما، روابط ما با ترکیه به لطف نقاط مشترک گسترده و همه جانبه، ظرفیت‌های قابل توجه و مهمتر از همه، تاریخ عمیق و بلوغ حکومت‌داری دو کشور همواره ممتاز بوده و به درجه قابل قبولی از ثبات دست یافته و علیرغم انواع تحولات منفی بین المللی، منطقه ای و داخلی، ثبات و پایداری خود را تا حد قابل قبولی حفظ کرده است.

روابط نزدیک بین ملت ها اساس همکاری بین دولت ها را تشکیل می دهد و این یک واقعیت اجتناب ناپذیر است. امروز منطقه ما به منطقه ای تبدیل شده که بدخواهان و شیطنت گران بازی های کثیف خود را انجام می دهند و به دنبال جاه طلبی های کثیف خود هستند.

همانطوریکه مردم فلسطین یکی از دردناک ترین و مظلوم ترین دوران زندگی خود را زیر بی تفاوتی غیر قابل باور کشورهای دنیا و سازمان های مسئول بین المللی سپری می کنند، اما فتنه گران به این نیز بسنده نکرده، بلکه در صدد گسترش جنگ و بی ثباتی در منطقه ما هستند.

در چنین شرایطی همکاری و نزدیکی دو دولت و دو ملت بزرگ ایران و ترکیه بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می کند. این همکاری در سطح حکومت ها و دولتها برای دو کشور مسلمان نویدبخش امید است. امروز تجار و کارآفرینان به مثابه سربازانی هستند که برای استقلال منطقه و تقویت و تحکیم دوستی بین کشورهای ما می جنگند. 

همچنین پیام رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این مراسم قرائت شد:  

انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را که در کشورتان برگزار شد، صمیمانه تبریک می گویم و برای شما در این مسئولیت بزرگ آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم نتایج انتخابات منشأ خیر و برکت برای ایرانیان دوست و برادر باشد.

من از صمیم قلب بر این باورم که در دوران ریاست جمهوری شما، همکاری بین دو کشور بیش از پیش تقویت خواهد شد. در این ارتباط، مایلم اعلام کنم که از همکاری با شما خوشحال خواهم شد. به همین مناسبت برای جنابعالی سلامتی و شادکامی و بهروزی و سعادت ملت دوست و برادر ایران را آرزومندم. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ