همایش بین‌المللی «وحدت» باحضور موکب داران کشورهای مختلف برگزار شد

اقتصاد ایران: قم- همایش بین‌المللی «وحدت» به دعوت و میزبانی موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها با حضور جمعی از موکب داران بزرگ کشورهای ایران، عراق، لبنان و پاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش بین‌المللی «وحدت» به دعوت و میزبانی موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها با حضور جمعی از موکب داران بزرگ کشورهای ایران، عراق، لبنان و پاکستان برگزار شد.

هادی محمودنژاد مدیر موکب آستان بانوی کرامت در این همایش در سخنانی گفت: اساسی‌ترین مسئله در هر مکتبی حفظ و نگهداری آن از انحرافات و تضمین بقای آن مکتب است، این افتخار در مکتب اسلام و تشیع به نام حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام ثبت شده است.

وی افزود: حرکت عظیم اربعین حسینی همواره مورد عنایت بزرگان و علمای دینی بوده است و رهبری عظیم الشان جمهوری اسلامی ایران یکی از مصادیق قوت امروز دنیای اسلام را اربعین معرفی می‌کند.

محمودنژاد خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین قوت حقیقی اسلام و جبهه مقاومت اسلامی است؛ این اجتماع عظیم میلیونی سال‌به‌سال پرشورتر از قبل راه می‌افتد و اوج فداکاری و ایثار را در خود به نمایش می‌گذارد.

مدیر موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها ابراز کرد: نبی مکرم اسلام حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص) در مناسبت‌های گوناگون، مقام و جایگاه امام حسن و امام حسین علیهماالسلام را به مردم یادآوری می‌کردند و امروزه این اربعین نکوداشت و لبیک به ندای رسول‌الله در تکریم مقام سیدالشهدا است.

وی گفت: صیانت از راهپیمایی فراملی و فرامذهبی اربعین به‌عنوان دستاورد عظیم حماسه عاشورای حسینی امروزه بسیار مهم است.

مدیر موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در ادامه به بیان نکاتی از آیت‌الله سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها پیرامون لزوم صیانت از دستاوردهای عظیم اربعین پرداخت و عنوان کرد: آیت‌الله سعیدی در ذکر برخی از راهکارهای حفظ صیانت از این مراسم تأکید داشت؛ کم‌رنگ کردن نقش دولت‌ها در امور اجرایی یعنی تقویت نقش مردمی این راهپیمایی؛ تمرکز دولت‌ها به تأمین امنیت و زیرساخت‌ها، آشنا کردن زائران ایرانی و میزبانان عراقی با فرهنگ دو ملت، همکاری ایرانی‌ها و عراقی‌ها در برپایی موکب‌های مشترک، پرهیز از رقابت در موکب داری و در نهایت پرهیز از اموری که به وحدت دو ملت آسیب وارد می‌کند بسیار مهم است.

محمودنژاد در بخش بعدی سخنان خود خطاب به موکب داران عراقی گفت: امروز همه شما عزیزان به‌عنوان همسایگان موکب حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در این مکان جمع شده‌اید و امیدوارم در آخرت نیز همسایه آن حضرت باشید.

وی در پایان این همایش بین‌المللی خاطرشان ساخت: اربعین بهترین فرصت برای تقویت روحیه استکبارستیزی مردم و محبین حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام است چرا که اساساً موکب باید محلی برای تربیت نیروهای ضد استکبار و ضد صهیونیسم باشد.

گفتنی است در این مراسم موکب‌داران سایر کشورها ضمن تقدیر و تشکر از موکب حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و خدمت‌رسانی خوب آن به زوار اربعین از تولیت محترم آستان مقدس بانوی کرامت و مدیریت موکب تقدیر و تشکر کردند.

خاطرنشان می‌شود، در پایان این همایش تجمع ضداستکباری در محکومیت جنایات صهیونیست کودک کش با حضور موکب داران بزرگ کشورهای مختلف در موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها برگزار شد و شرکت‌کنندگان با شعارهای «الموت لاسرائیل» و «الموت لامریکا» جنایات صهیونیست‌های خون‌ریز در غزه را محکوم کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ