حدنگاری یکی از شاخص‌های مهم در عملکرد دستگاه قضائی است

اقتصاد ایران: رئیس سازمان ثبت اسناد گفت: حدنگاری یکی از شاخص‌های مهم در عملکرد دستگاه قضائی هر استان است، که ادارات کل ثبت استان‌ها باید با تعامل با مراجع قضائی اهتمام بیشتری نسبت به این امر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کشور در یکصد و بیست و ششمین نشست تحول و تعالی سازمان با اشاره به ضرورت اجرای جامع حدنگاری گفت: حدنگاری یکی از شاخص‌های مهم در عملکرد دستگاه قضائی هر استان است از این رو ادارات کل ثبت استان‌ها باید با تعامل با مراجع قضائی اهتمام بیشتری نسبت به این امر داشته باشند.

بابایی با تاکید بر لزوم ارزیابی عملکرد استان‌ها در حوزه حدنگاری اظهار داشت: حتماً باید آسیب‌شناسی بر اساس رتبه هر استان صورت پذیرد تا موانع کار شناسایی و امر حدنگاری که مورد تاکید جدی ریاست قوه قضائیه است به طور کامل و با کمترین میزان خطا نهایی شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کشور ضمن ارائه آماری از اقدامات صورت گرفته در استان‌ها در زمینه حدنگاری بیان داشت: این حجم بالای کار در این حوزه با توجه به محدودیت‌های موجود از جمله در بخش نیروی انسانی صورت گرفته که البته قابل تقدیر است هرچند انتظار ما این است که استان‌ها با مدیریت و اقدام جهادی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها بیش از پیش حدنگاری را انجام دهند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به همایش نقشه‌برداری که در بیست و یکم شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد گفت: نقشه برداران به عنوان یکی از ارکان نظام ثبتی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

رئیس سازمان ثبت تصریح کرد: در زمینه نقشه برداری و مسائل مرتبط با آن نیازمند رویکرد علمی و بهره‌مندی از دستاوردهای روز دانشگاهی و پژوهشی هستیم.

گفتنی است بابایی در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی (ع) از استان‌های غربی کشور به ویژه استان‌هایی که مسیر تردد زائران اربعین است بواسطه خدمت‌رسانی در مواکب قدردانی کرد.

پیش از سخنان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سعادتیان معاون امور اسناد و نصیری مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص مزایده الکترونیک و پلمب الکترونیک دفاتر که با هدف حذف فرآیندهای کاغذی و تسریع در صدور مجوزها صورت می‌گیرد ارائه کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ