قدرت اطلاعاتی حزب‌الله برای هدف قرار دادن مسئولان صهیونیست

اقتصاد ایران: توان نظامی و اطلاعاتی حزب الله لبنان و مطرح شدن مجدد اوضاع کارگران خارجی در عربستان سعودی از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که رژیم صهیونیستی در توهم گسترش دامنه جنگ در منطقه از طریق هدف قرار دادن مناطق جنوبی لبنان و نفوذ زمینی به این کشور است، مقامات سابق این رژیم نسبت به توان نظامی گسترده حزب الله لبنان هشدار می‌دهند.

قدرت اطلاعاتی حزب‌الله برای هدف قرار دادن مسئولان صهیونیست

روزنامه رأی الیوم درباره تحولات لبنان نوشت: به نظر می‌رسد تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان چند پیام دارد؛ این حملات حتی اگر حزب الله سطح واکنش خود را افزایش ندهد گسترش پیدا می‌کند، به مرور زمان دایره این حملات افزایش پیدا کرده و یک کمربند آتش داخل مناطق جنوبی لبنان با نابودی روستاهای مرزی به عمق ۱۰ کیلومتر ایجاد می‌شود. این بدان معنی است که جنگ فرسایشی در شمال فلسطین اشغالی به پایان رسیده و وارد مرحله دوم یعنی جنگ مقدماتی شده‌ایم. این در حالی است که تل آویو، تاریخ نظامی مقاومت لبنان و جغرافیای طبیعی این کشور را فراموش کرده است. توان نظامی حزب الله نسبت به جنگ تموز ۲۰۰۶ بسیار پیشرفته‌تر شده و دیگر رژیم صهیونیستی نمی‌تواند با نیروی هوایی و یا زمینی خود کنترل میدان را به دست بگیرد.

قدرت اطلاعاتی حزب‌الله برای هدف قرار دادن مسئولان صهیونیست

روزنامه لبنانی الاخبار در این خصوص نوشت: دشمن صهیونیستی مطمئن شده که واکنش محور مقاومت به ترورهای اخیر تل آویو حتمی است. صهیونیست‌ها به آمادگی‌های خود برای مواجهه با این واکنش ادامه می‌دهند و در این حین، نگرانی و تردید بر شمال فلسطین اشغالی تا گوش دان و تل آویو سایه افکنده است. این روند بر فعالیت‌های خود نتانیاهو نیز تأثیر گذاشته به طوری که سرویس امنیتی شاباک به وی اجازه نداد در منطقه خط درگیری حضور پیدا کند و بازدیدش را به پایگاه هوایی رمات دیوید در ۵۰ کیلومتری مرزهای لبنان محدود کرد. کار به جایی رسیده که رونین بار رئیس شاباک از تمام مسئولان و وزرای صهیونیست خواسته قبل از هر اقدامی شخصاً از او اجازه بگیرند؛ این بدان معنی است که تل آویو مطمئن شده حزب الله می‌تواند موقعیت هر مسئولی را مشخص و او را با موشک‌ها و یا پهپادهایی که تاکنون استفاده نکرده هدف قرار دهد.

قدرت اطلاعاتی حزب‌الله برای هدف قرار دادن مسئولان صهیونیست

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی در خصوص یک فیلم جنجالی نوشت: بعد از مدت کوتاهی از تظاهرات بنگالی‌ها در تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، فیلم هندی «زندگی بز» به نمایش درآمد که باعث به وجود آمدن بحث و جدل‌های فراوانی در میان مخاطبان عرب زبان شد. در این فیلم اوضاع یک شخصیت هندی که از کشور خود برای کار به عربستان مهاجرت کرده به نمایش در آمده است. انتشار این فیلم باعث شد موضوع شرایط نا به سامان کارگران خارجی در عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس بار دیگر مطرح شود. سیستم کفیل گرفتن در این کشورها باعث شده قشری از جامعه به درآمدهای ویژه ای از طریق سو استفاده از کارگران خارجی دست پیدا کنند و حتی آنها را در شرایط بسیار بدی نگه دارند.

قدرت اطلاعاتی حزب‌الله برای هدف قرار دادن مسئولان صهیونیست

روزنامه سوری الثوره در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: نتانیاهو به عنوان نخست وزیر این رژیم، اهمیتی به اقتصاد ویران شده و خانواده‌های اسرای صهیونیست نمی‌دهد بلکه تمام توجهش به سمت محور فیلادلفیا و مخالفت با بندهای کمپ دیوید جلب شده است. رژیم صهیونیستی از لحاظ اقتصادی و نظامی در حال فروپاشی است و منطقه را به دلیل قلدری هایش به سمت جنگ فراگیر می‌کشاند و خود نیز درون این گرداب نابود می‌شود. جنگ فرسایشی چندین ماهه در نوار غزه باعث شده نشانه‌های ضعف در سیستم نظامی رژیم صهیونیستی و بخش اقتصاد این رژیم نمایان شود.

قدرت اطلاعاتی حزب‌الله برای هدف قرار دادن مسئولان صهیونیست

روزنامه یمنی المسیره نیز در این خصوص نوشت: در حالی که انتظار می‌رفت کشورهای عربی با اعمال فشار بر دشمن صهیونیستی، جنایات این رژیم را در نوار غزه متوقف کنند شاهد موضع گیری های ذلیلانه آنها هستیم. رژیم‌های عربی با موضع گیری های بزدلانه خود نشان دادند که از روح انسانیت و مبانی اصیل عربی و دینی خالی هستند. این در حالی است که محور مقاومت با اقدامات جسورانه و فعال خود توانسته تغییرات مهمی در منطقه ایجاد کند.

قدرت اطلاعاتی حزب‌الله برای هدف قرار دادن مسئولان صهیونیست

روزنامه المراقب العراقی در خصوص مراسم اربعین حسینی (ع) نوشت: مقامات عراقی دستورات لازم را خطاب به نیروهای امنیتی برای آمادگی در برابر موج بازگشت زائران حسینی (ع) صادر کردند. تعداد زیادی از وسایل حمل و نقل عمومی نیز برای انتقال زوار به شهرهای مختلف به کربلای معلی ارسال شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ