پیش‌بینی ۶۶ مسیر پیاده‌روی برای دلدادگان و جاماندگان اربعین

اقتصاد ایران: بیرجند-مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان در ۶۶ مسیر شهری و روستایی مراسم دلداگان و جاماندگان اربعین برگزار خواهد شد، گفت: حدود ۳۴۰ کیلومتر مسیر این پیاده روی‌ها است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اگر چه هر ساله شاهد خیل عظیمی از جمعیت عاشقان و دلدادگان به اباعبدالله الحسین (ع) در مراسم پیاده روی اربعین هستیم اما برای بسیاری از افراد امکان حضور در این مراسم معنوی فراهم نبوده و لذا زیارت از بعید در روایت آمده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این اتفاق در کشور افتاده تا افرادی که شوق زیارت دارند و نتوانسته‌اند در این مراسم شرکت کنند به پیاده روی به سمت امامزادگان در روز اربعین به نیات زیارت امام حسین از منزل بیرون رفته و هم قدم با افرادی شوند که گام در این مسیر گذاشته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان در ۶۶ مسیر شهری و روستایی مراسم دلدادگان و جاماندگان اربعین برگزار خواهد شد، یادآور شد: حدود ۳۴۰ کیلومتر مسیر این پیاده روی‌ها در استان خواهد بود.

وی ادامه داد: تعداد ۳۶۰ موکب در این مسیرها در سطح استان خدمت رسانی به مردم را برعهده خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بیرجند این مسیر از میدان آزادی به سمت امامزادگان شهدای باقریه خواهد بود، گفت: فردا از ساعت ۸ صبح این مراسم در مرکز استان آغاز و ۳۰ موکب در طول این مسیر خدمت رسانی خواهند کرد.

سالاری مکی بیان داشت: قرائت زیارت اربعین در انتهای مسیرهای پیاده روی و همچنین عزاداری برای سیدالشهدا از برنامه‌های شاخص این مراسم است.

وی با بیان اینکه مواکب فرهنگی در کنار مواکب پذیرایی نیز دایر خواهند شد، افزود: در سطح کشور پویش «با چفیه می آییم» به یاد مردم غزه در راستای برگزاری مراسم جاماندگان و دلدادگان اربعین برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این اتفاق ظلم ستیزی امروز تسری می‌یابد، گفت: کما اینکه در مسیر نجف به کربلا و حتی مواکب شارع الصاحب الزمان خراسان جنوبی که در کاظمین مستقر بوده و حسینه صالحب الزمانی و سه موکب فرهنگی فعال در این شهر از عراق که خدمت رسانی آن با مردم استان بوده این پویش اجرا می‌شود.

سالاری در پایان از مردم استان خواست تا در مراسم پیاده روی دلدادگان و جاماندگان اربعین با چفیه که نمادی از نمادهای فلسطین و نماد مادر و کودکان مظلوم غزه باشد شرکت کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ