سیاست ناعادلانه تخصیص ارز به خودروسازان و مونتاژکاران

اقتصاد ایران: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تخصیص ارز به مونتاژکاران و قیمت گذاری آزاد محصولات مونتاژی در حالی که خودروسازان داخلی برای تامین ارز موردنیاز و قیمت گذاری محصولات خود در مضیقه هستند، عادلانه نیست.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید سلمان ذاکر با اشاره به تخصیص ناعادلانه ارز به خودروسازان دولتی و بخش خصوصی عنوان کرد: تخصیص حجم زیادی ارز به خودروسازان مونتاژکار در حالی که خودروسازان داخلی برای تامین ارز مورد نیاز خود با محدودیت مواجه هستند، قابل توجیه نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: تخصیص ارز نیمایی و دولتی و ارائه تسهیلات ارزان به خودروسازان داخلی که دارای زنجیره کامل تولید بوده و تولید را با تیراژ بالا و اشتغال زایی دنبال می کنند، نیاز صنعت خودرو کشور است اما منابع ارزی کشور که بیت المال است نباید صرف واردات قطعات سی کی دی و مونتاژ خودروهای چینی که کیفیت پایین و قیمت بالایی دارند، شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با صراحت بیان کرد: تخصیص ارز به مونتاژکاران، قیمت گذاری آزاد محصولات مونتاژی و افزایش سهم ریالی و تعدای آنها در بازار خودرو در حالی که خودروسازان داخلی برای تامین ارز موردنیاز و قیمت گذاری محصولات خود در مضیقه هستند، عادلانه نیست.

ذاکر با بیان اینکه دولت باید تخصیص ارز به صنعت خودرو را در اولویت قرار دهد، یادآور شد: مونتاژ خودروهای چینی با کیفیت پایین و قیمت بالا هنر نیست و تخصیص حجم زیادی ارز به مونتاژ خودرو آسیب زیادی به منابع ارزی کشور وارد خواهد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان بر ضرورت توزیع عادلانه ارز از سوی وزارت صمت و بانک مرکزی تاکید کرد و گفت: اولویت تخصیص ارز دولتی و نیمایی با تولیدات داخل است و خودروسازان بخش خصوصی می توانند از طریق سرمایه گذاری خارجی، ارز مورد نیاز خود را تامین کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ