ورود ۳ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۴۴۹ زائر به عراق طی ۱۸ روز

اقتصاد ایران: سخنگوی سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق گفت: از ۶ اوت تا پایان ۲۳ ماه مذکور، ۳ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۴۴۹ زائر برای حضور در مراسم اربعین حسینی وارد عراق شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق آمار جدیدی از شمار زائران اعلام کرد که طی ۱۸ روز وارد عراق شده‌اند.

علاءالدین القیسی سخنگوی سازمان گذرگاه های مرزی عراق بیان کرد: از ۶ اوت تا پایان ۲۳ ماه مذکور، ۳ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۴۴۹ زائر برای حضور در مراسم اربعین حسینی وارد عراق شده‌اند. طی مدت زمان مذکور، ۲ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۷۰ زائر عراق را ترک کرده اند.

بنا بر اعلام این مقام عراقی، ورود و خروج این تعداد از زائران از ۱۰ گذرگاه مرزی سفوان، شلمچه، الشیب، زرباطیه، منذریه، القائم، فرودگاه بغداد، فرودگاه نجف اشرف، حاج عمران و باشماق بوده است.

از سوی دیگر سازمان ارتباطات و رسانه عراق، آمار کاربران شبکه‌های اجتماعی طی چند روز گذشته را اعلام کرد.

این سازمان اعلام کرد از ۵ صفر تا ۱۷ ماه مذکور، بیش از ۷۰ میلیون کاربر، از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند.

صبح امروز نیز عبدالامیر الشمری وزیر کشور و رئیس کمیته عالی تأمین امنیت مراسم اربعین حسینی (ع) تاکید کرد: نیروهای امنیتی به صورت ۲۴ ساعته برای تأمین امنیت مراسم اربعین حسینی (ع) تلاش می‌کنند و این طرح در گذرگاه‌های مرزی و مسیرهای پیاده روی تا رسیدن زوار به کربلای معلی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: تمرکز نیروهای امنیتی بر حرکت زوار در محورهای مختلف نجف اشرف، بابل و بغداد به سمت کربلای معلی است. این محورها در بالاترین حد از شلوغی قرار دارند و در عین حال نیروهای امنیتی طرح ویژه خود را در این محورها پیاده می‌کنند.

الشمری تصریح کرد: طرح امنیتی مراسم اربعین حسینی (ع) با طرح امنیتی مراسم عاشورا متفاوت است چرا که مراسم اربعین حسینی (ع) تمام استان‌ها و محورها و مسیرها را در بر می‌گیرد.

وی بیان کرد: تعداد زائران خارجی که به عراق آمده‌اند عدد سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن را رد کرده است. گذرگاه‌های زمینی و هوایی شاهد استقبال گسترده زائران حسینی (ع) است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ