مانیل پکن را به شلیک منور به سمت هواپیمای غیرنظامی متهم کرد

اقتصاد ایران: دولت فیلیپین، پکن را به شلیک منور به سمت یکی از هواپیماهای گشتی مانیل در دریای جنوبی چین متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای‌اف‌پی، در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین فیلیپین و چین در دریای جنوبی چین، دولت مانیل، پکن را به شلیک منور به سمت یکی از هواپیماهای گشتی غیرنظامی فیلیپین بر فراز دریای جنوبی چین متهم کرد.

پکن بر سر عمده بخش‌های این آبراهه راهبردی ادعای مالکیت دارد و در ماه‌های اخیر همواره با مانیل درگیری رویارویی شدید دریایی بوده و این مساله، هراس بروز درگیری مسلحانه بین دو کشور را تشدید کرده است.

کارگروه ملی مانیل در دریای غربی فیلیپین مدعی شد که همزمان با پرواز یک فروند هواپیمای گشتی متعلق به «اداره ماهیگیری و منابع دریایی» این کشور بر فراز جزیره سنگی موسوم به «Scarborough Shoal»، یک جنگنده چینی ۱۹ آگوست با مانورهای «غیرمسئولانه و خطرناک» امنیت هواپیمای مانیل را تحت‌الشعاع قرار داد.

به ادعای فیلیپین، این مانور شامل شلیک چندین منور در فاصله خطرناک حدود ۱۵ متری هواپیمای گشتی مانیل بوده است. همچنین به ادعای مانیل، چین این اقدام را دوباره در ۲۲ آگوست به سمت همان هواپیما تکرار کرده؛ فیلیپین مدعی است که هواپیمای مذکور در حال رصد و رهگیری شکارچیان غیرقانونی در منطقه اقتصادی انحصاری مانیل بوده است!

وزارت خارجه چین در واکنش به این اتهامات، اعلام کرد که دو فروند هواپیمای «نظامی» فیلیپین با پرواز بر فراز «مجمع‌الجزایر مرجانی سوبی» وارد حریم هوایی چین شدند. مانیل بر سر این مجمع‌الجزایر نیز ادعای مالکیت دارد! فیلیپین مدعی است که این هواپیما، غیرنظامی بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ