ایستگاه خودکار اقلیم شناسی در رشت افتتاح شد

اقتصاد ایران: رشت- همزمان با دومین روز از هفته دولت با حضور فرماندار رشت و دیگر مسئولان ایستگاه خودکار اقلیم شناسی تحقیقات توتون در رشت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر شنبه همزمان با دومین روز از هفته دولت با حضور فرماندار رشت و دیگر مسؤولان ایستگاه خودکار اقلیم شناسی تحقیقات توتون در رشت افتتاح شد.

«محمد دادرس» مدیرکل هواشناسی گیلان در این افتتاحیه اظهار کرد: ایستگاه خودکار اقلیم شناسی تحقیقات توتون در رشت جزو پنج ایستگاه خودکار گیلان است.

وی با بیان اینکه این ایستگاه به صورت آنلاین فعال است و قابلیت اتصال ۱۶ سنسور را نیز دارد، افزود: در بحث پیش بینی هواشناسی این ایستگاه به صورت لحظه‌ای می‌تواند به ما کمک کند.

دادرس با تاکید بر اینکه شهرستان رشت در بارندگی‌های اخیر در عرض چند ساعت ۱۵۰ میلی متر بارندگی داشتیم، گفت: این بارندگی‌های نقطه‌ای که داریم برای مناطق مختلف می‌توانیم از این اطلاعات استفاده کنیم.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: در وقوع سیلاب‌ها اگر اتفاقی برای شهروندان بیفتد و بخواهند از بیمه استفاده کنند اولین استعلام از سازمان هواشناسی است اگر در مناطقی اطلاعات هواشناسی نباشد مردم ضرر خواهند کرد.

داده‌های هواشناسی محل رجوع همه اقشار جامعه است

«کیا عاشوری» فرماندار رشت در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت و خدمت اظهار کرد: کشاورزان که در حال کشت توتون هستند اطلاعات این ایستگاه هواشناسی نیز بسیار کمک کننده است.

وی با بیان اینکه این مرکز و تحلیل‌های ایستگاه هواشناسی به مردم کمک و به نفع کشاورزان است، اضافه کرد: هر مدیری بتواند از ظرفیت هواشناسی استفاده کند بسیار موفق عمل خواهد کرد.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه ایستگاه‌های هواشناسی در امنیت غذایی بسیار مؤثر است، ادامه داد: داده‌های هواشناسی محل رجوع همه اقشار جامعه است لذا امسال هم کمک خواهیم کرد اتفاقات بهتری در این بخش بیفتد.

گفتنی است، ایستگاه هواشناسی در سطح شهرستان رشت ۴ مرکز وجود دارد که با قابلیت‌های اقلیم شناسی، باران و برف سنجی خودکار و دو ایستگاه دیگر با قابلیت سی نو پیتیک که کامل‌ترین ایستگاه هواشناسی می‌باشد به صورت فرودگاهی و و تحقیقات کشاورزی فعال می‌باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ