حل فوری مشکلات پرستاران و دارو/ هدف کلان حوزه سلامت

اقتصاد ایران: وزیر بهداشت، در اولین روز حضور خود در ستاد مرکزی وزارت بهداشت، بر حل مشکلات سلامت در حوزه دارو و مطالبات پرستاران، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی، روز شنبه سوم شهریور ۱۴۰۳ با همراهی جعفر قائم پناه معاون اجرایی رئیس جمهور و استقبال بهرام عین اللهی، اولین روز کاری خود را در ساختمان ایوانک آغاز کرد.

وی در جمع خبرنگاران در خصوص اولویت‌های حوزه بهداشت و درمان در دولت چهاردهم، گفت: هدف کلان حوزه سلامت، تحقق این جمله است؛ " بیمار نباید جز رنج بیماری، رنج دیگری داشته باشد"، و عصاره تمامی قوانین بالادستی نیز دست یافتن به این جمله کلیدی است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اولین اقدام ما حل مشکلات فوری در حوزه دارو و مطالبات پرستاران است؛ در این زمینه هماهنگی‌های لازم با سازمان برنامه و بودجه در دستور کار قرار دارد.

ظفرقندی با بیان اینکه حوزه سلامت حوزه‌ای بسیار گسترده است، تصریح کرد: در این حوزه همیشه مشکلاتی از جمله در بهداشت و پیشگیری، دارو و درمان، آموزش، توسعه و سایر بخش‌ها بوده، اما در وهله اول موضوعات فوری مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مشکلات گام به گام در کوتاه مدت و بلندمدت ساماندهی خواهد شد، در خصوص بهبود شرایط معیشتی نیروهای بهداشت و درمان کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: با همراهی کادر نظام سلامت، این مشکلات را حل می‌کنیم و تمام تلاش ما این است که با رفع دغدغه‌های موجود، به ماندگاری نیروها و نخبگان در کشور و کاهش مهاجرت‌ها، کمک کنیم.

ظفرقندی در پاسخ به سوالی در خصوص ساماندهی نظام ارجاع، بیان کرد: بحث اساسی ساختار سلامت کشور، پزشک خانواده و نظام ارجاع است و این موضوع همواره مورد توجه دکتر پزشکیان بوده است، بنابراین به صورت جدی پیگیری خواهد شد و موانع اجرای آن رفع می‌شود.

وی در ادامه در خصوص گسترش ارتباطات بین المللی در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: سلامت، یک موضوع کلان است و در این زمینه باید سعی کنیم ارتباطات بین المللی و خدمات پزشکی در منطقه را گسترش دهیم. در قانون برنامه آمده که باید از طریق توریسم سلامت، درآمد ۶ میلیارد یورویی داشته باشیم و این موضوع با گسترش روابط بین الملل مخصوصاً با کشورهای منطقه امکان پذیر است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ