تاکید وزیر نیرو بر حل ناترازی آب و برق

اقتصاد ایران: عباس علی آبادی وزیر نیرو، در برنامه خود به ناترازی برق به بیش از ۱۸ هزار مگاوات اشاره کرده و جذب بخش خصوصی با هدف سرمایه ­گذاری در این بخش را الزام آور می‌داند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی وزیر یرو در کابیه دولت چهاردهم است.

وی متولد سال ۱۳۴۰ و در سوابق خود فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی، ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر، استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی، مدیرعامل گروه مپنا، مدیر عامل ایران خودرو و وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم را در کارنامه خود دارد.

علی آبادی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

علی آبادی در برنامه خود به ضرورت توجه به اقتصاد آب و برق و رفع ناترازی و اولویت قرار داده شدن صنعت برق توسط صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری از مهمترین برنامه‌های وی بودند.

علی آبادی در مجلس شورای اسلامی در ارائه برنامه خود گفت: همچنین انباشت تعهدات وزارت نیرو باعث شده است جذابیت سرمایه‌گذاری در این حوزه برای بخش خصوصی عملاً از بین برود و کسری بودجه و عدم تحقق بودجه‌های عمرانی نقش دولت را در توسعه صنعت آب و برق محدود کرده است لذا توجه به اقتصاد آب و برق و رفع ناترازی امری ضروری است البته جبران این ناترازی زمان بر خواهد بود و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و سرمایه‌گذاری قابل توجه در افزایش تولید، اصلاح شبکه و مدیریت مصرف دارد.

وی اضافه کرد: ذکر این نکته ضروری است که هنوز نتوانسته‌ایم گفتمان قابل فهم و وثوقی با مردم عزیز برای تبیین نقش آن‌ها در بهتر مصرف کردن ایجاد کنیم، اما نمایندگان محترم یک سر هم در توانمندی‌های صنعتی دارند. اینجانب به شما اطمینان می‌دهم که در صورت تأمین منابع مالی و با توجه به پیشرفت‌های کشور، در حوزه فنی به هیچ مشکل ویژه‌ای بر نخواهیم خورد.

برای مطالعه برنامه وزیر نیرو اینجا کلیک کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ