۶ موکب ویژه ایام اربعین در کربلا و اقلیم کردستان عراق برپا شد

اقتصاد ایران: مریوان_ رییس ستاد عتبات عالیات استان کردستان گفت: در کردستان ۷۲ موکب ویژه ایام اربعین با پشتیبانی مردم برپا شدو در کربلا و اقلیم کردستان عراق نیز ۶ موکب از این استان فعالیت می کند.

یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اربعین برای کردستان مایه خیر و برکت است و مردم کردستان و شهر مریوان مردمانی خوب و مهمان‌نواز هستند که در بحث تغذیه، اسکان، استقبال و حتی بدرقه، ترابری و بحث فرهنگی با دل و جان در صحنه حاضر شدند و با عشق و علاقه و ایمان به این موضوع نگاه کردند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کردستان افزود: اربعین سرور و سالار شهدا مانند سال‌های قبل در کردستان خدمات خوبی به زوار ارائه شد و حتی قبلاً هم در بحث تردد زوار برای رفتن به مهران مردم ما مهماندار خوبی برای زوار شهرهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین و زنجان و شهرهای شمالی بودند و مردم کردستان همیشه آمادگی پذیرایی از زوار را داشتند.

یوسفی با اشاره به خدمات انجام شده در کشور عراق عنوان کرد: در کشور همسایه و اقلیم برای هماهنگی با بحث تردد زوار زحمات بسیاری کشیده شد که جای تقدیر دارد و امسال هیچ مشکلی در این مورد نداشتیم.

وی بیان کرد: در بحث عبور و مرور از مرز باشماق امور آسان و تسهیل یافته و تا ۶ شهریور کرایه رفت و برگشت از مرز تا سلیمانیه رایگان است‌.

رئیس ستاد عتبات عالیات کردستان به وضعیت زیرساخت‌ها و اقدامات انجام شده که به برکت اربعین در کردستان انجام شده است پرداخت و اظهار کرد: در مرز باشماق علیرغم اینکه سه سال فعالیت‌ها آغاز شده اما بازرسی‌های خوبی انجام شده، زیرساخت‌ها همگی بنیادی و خوب بوده و در کل اقدامات توسعه‌ای ارزشمندی به برکت اربعین صورت گرفته است.

یوسفی اظهار کرد: در کردستان ۷۲ موکب داریم که با پشتیبانی مردم برپا شدند و ۴ موکب در کربلا و ۲ موکب در اقلیم برپا است.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه اربعین کار فرهنگی است و موکب‌های ما در سطح عالی اقدام فرهنگی انجام دادند و تکیه کسنزانی در اقلیم بسیار عالی خدمت ارائه دادند.

رئیس ستاد عتبات عالیات تصریح کرد: در مریوان ۲۶ موکب داشتیم که ۱۴ مورد آن در مرز مستقر است.

مردم کردستان برای خدمت به زائران تلاش می‌کنند

یوسفی افزود: ما شاهد و مکلف به بیان حقایق هستیم و باید تصویر خدمات مردم کردستان به حق ادا شود که این مردم از مال و جان برای زوار در موکب‌ها خدمات ارائه دادند.

وی افزود: در حد فاصل شهر سنندج، سه راهی مریوان و تا رسیدن به شهر مریوان ۴ موکب مردمی بدون یک ریال دریافت هزینه و تنها با هزینه خود مردم بنا شده و در یکی از روستاها یک نفر به تنهایی اقدام به برپایی موکب کرده است.

رئیس ستاد عتبات عالیات ادامه داد: مردم و ماموستاهای روستاهای اطراف در آمادگی برای اسکان زوار، رستوران‌دارهای بین راهی و همه اعلام آمادگی کردند که این بیانگر محبت اهل بیت رسول الله است که در قلب مردم شریف اهل سنت وجود دارد.

یوسفی عنوان کرد: مهمان‌نوازی این مردم قابل قیاس نیست و درک اینکه مردم از اینکه وجود موکب‌ها و تردد زوار مایه خیر و برکت و تخصیص اعتبارات و اجرای زیرساخت‌های خارج از تخصیص استانی است و تکمیل کننده طرح‌های ارزشمند است.

وی بیان کرد: در اجرای زیرساختی مریوان در این سه سال سبقت گرفته و بحث گردشگری عنی هم که استان دارا است خود گواهی برای تشویق بیشتر زوار به انتخاب مرز باشماق خواهد بود که یک کار رسانه‌ای خوب را می‌طلبد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ