بانک مرکزی اعلام کرد؛

۲۸.۳ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

اقتصاد ایران: بانک مرکزی از تامین ۲۸ میلیارد و ۳۵۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو و کالاهای تجاری و بازرگانی از اول فروردین ماه تا ۳۱ مرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   بانک مرکزی اعلام کرد: از اول فروردین ماه تا ۳۱ مرداد ماه امسال ۲۸ میلیارد و ۳۵۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین شده است.

بر اساس این گزارش، در این مدت برای کالاهای اساسی و دارو ۶ میلیارد و ۲۴۹ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۵ میلیارد و ۲۲۳ میلیون دلار و برای خدمات ۷۱۵ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۶ میلیارد و ۱۶۷ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

بانک مرکزی برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۴ میلیارد و ۹۰۴ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی یک میلیارد و ۳۴۵ میلیون دلار و در مجموع ۶ میلیارد و ۲۴۹ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر پرداخت کرده است.

تأمین ارز نیمایی برای صنایع حمل و نقل و خودرو ۲ میلیارد و ۱۵۵ میلیون دلار، صنایع معدنی یک میلیارد و ۵۶۲ میلیون دلار، ماشین آلات و تجهیزات تولید یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار، صنایع تجهیزات برق و الکترونیک یک میلیارد و ۸۱۵ میلیون دلار، منسوجات و پوشاک ۷۸۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب یک میلیارد و ۴۰۸ میلیون دلار، یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار، ۹۹۷، ۲۰۹، ۴۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۳۱ مرداد ماه سال جاری دریافت کرده اند.

همچنین هفت میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار ارز نیمایی و دو میلیارد و ۴۶۱ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده ودر مجموع تأمین ارز صنایع ۲۱ میلیارد و ۳۹۰ میلیون دلار از طریق سامانه نیما و ارز صادارت در مقابل واردت انجام شده است.

میانگین موزون نرخ ارز یک ماهه منتهی به ۳ شهریور ماه، ۴۱ هزار و ۲۶۷ تومان برای دلار، ۴۶ هزار و ۱۲۳ تومان برای یورو، ۱۱ هزار و ۲۳۷ تومان برای درهم و ۵ هزار و ۷۹۳ تومان برای یوآن، ۴۵۱ تومان برای روبل و ۱ هزار و ۲۱۴ تومان برای لیر محاسبه شده است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ