اربعین رمز ماندگاری نهضت پربار حسینی است

اقتصاد ایران: لاهرود- مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: اربعین رمز ماندگاری نهضت پربار حسینی و اعلام پایبندی به مکتب سرخ عاشورا است.

اسماعیل دستگزار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین حضرت آقا ابا عبد الله الحسین (ع) روز زنده نگه داشتن یاد و نهضت شهیدان کربلا است.

وی اربعین را رمز ماندگاری نهضت پربار حسینی و اعلام پایبندی به مکتب سرخ عاشورا دانست و افزود: اربعین روزی است که پرچم سرخ پیام شهادت کربلا به دست قافله سالار کربلا حضرت زینب کبری (س) برافراشته شد، تا نهضت سرخ حسینی جاودانه بماند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود، اربعین حسینی را جویبار همیشه جاری و روز زیارت مرقد حماسه سازان عاشورا توصیف کرد و گفت: عاشورا و اربعین، نقطه ابتدا و انتهای عشق نیست بلکه چله عارفانه تشیع سرخ علوی است.

دستگزار با بیان اینکه اربعین فرصتی برای اعلام همبستگی با عاشورا است، تصریح کرد: هر اربعین حسینی، قاصد حماسه‌ای ماندگار، نشانه‌ای از شکوه عشق و برگ همیشه سبزی بر درخت سرخ شهادت است.

اربعین صدای عدالت و شاخه‌های درخت آزادگی است

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود خاطرنشان کرد: اربعین، صدای عدالت، صداقت و شاخه‌های درخت آزادگی است که از خاک کربلا روییده و تا ژرفای روزها و روزگاران ریشه دوانیده است.

دستگزار بیان کرد: از زیبایی‌های اربعین، حرکت عاشقان و مشتاقانی است که با پای پیاده به هدف زیارت حضرت، مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند و این حرکت در واقع نماد ذلت ناپذیری و آزادی خواهی عاشقان و رهروان امام حسین (ع) است.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: امید است با تاسی به مولایمان حضرت سید الشهدا (ع) همواره رهرو آن امام بزرگوار در دینداری و راستی در تمام عرصه‌های زندگی باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ