رسانه صهیونیستی:سفر بلینکن به منطقه شکست خورد

اقتصاد ایران: یک رسانه عبری با اشاره به اینکه دموکرات‌های آمریکا در تلاش برای به نتیجه رساندن مذاکرات آتش‌بس غزه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده و کسب امتیاز برای خود هستند، تاکید کرد: سفر بلینکن به منطقه نتایج خوبی نداشت و شکست خورد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته و در حالی که صهیونیست‌ها حملات خود را به شکل جنون‌آمیزی علیه غیرنظامیان در نوار غزه تشدید کرده‌اند، به منطقه سفر کرد تا تحرکاتی درباره مذاکرات مربوط به آتش بس غزه انجام دهد.

در حالی که صهیونیست‌ها و شخص «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر همچنان به کارشکنی در روند رسیدن به آتش بس ادامه می‌دهند، بلینکن مدعی شد که نتانیاهو با پیشنهاد آتش‌بس، موافقت کرده و از حماس هم می‌خواهد که آن را بپذیرد‌. این در حالی است که خود منابع صهیونیستی گزارش می‌دهند، نتانیاهو با اصرار بر ماندن ارتش اسرائیل در محور فیلادلفیا و نتساریم و همچنین گذرگاه رفح، روند مذاکرات را بر هم می‌زند.

اما درباره نتایج سفر بلینکن به منطقه، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که سفر آنتونی بلینکن، به دلیل حواشی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با آمادگی لازم انجام نشد و خوب نبود.

این رسانه صهیونیستی همچنین به نقل از مقامات اسرائیلی آگاه از روند مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا گزارش داد که بلینکن به شدت تحت فشار قرار دارد و برای آمریکایی‌ها مهم است که این توافق در بازه زمانی کنونی و همزمان با برگزاری کنفرانس حزب دموکرات، انجام شود.

بر اساس این گزارش، به همین دلیل کاخ سفید چهارشنبه شب هفته گذشته به شکل ناگهانی شروع به تحت فشار قرار دادن نتانیاهو کرد و این نشان می‌دهد، آمریکایی‌ها به نوعی دچار هرج و مرج شده و عجله کردند.

از طرف دیگر روزنامه انگلیسی فایننشنال تایمز گزارش داد که آنتونی بلینکن، در حالی منطقه را ترک کرد که هنوز مسائل حل نشده و مورد اختلاف زیادی میان حماس و اسرائیل در مذاکرات آتش بس وجود دارد و آتش بس در نوار غزه، همچنان دور از دسترس می‌باشد. همچنین هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه تلاش‌های دیپلماتیک به رهبری آمریکا، رسیدن به توافق درباره آتش بس غزه را نزدیک کرده است، وجود ندارد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال هم گزارش داد که تلاش‌های «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده برای تحت فشار قرار دادن نتانیاهو شکست می‌خورد.

این رسانه آمریکایی به نقل از یک مقام صهیونیست گزارش داد که بعد از اینکه واشنگتن هفته گذشته اعلام کرد، مقادیر زیادی سلاح را به اسرائیل خواهد داد، نتانیاهو احساس پیروزی می‌کند.

در همین زمینه «ایلهان عمر» نماینده مجلس نمایندگان آمریکا گفت که آنتونی بلینکن در جریان سفر به اسرائیل (فلسطین اشغالی) برای گفتگو درباره توافق تبادل اسرا و آتش بس در نوار غزه تحقیر شد.

وی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: سوال مهمی که مطرح می‌شود این است که وزیر خارجه ما چگونه می‌تواند 11 بار به منطقه سفر و در هر 11 بار التماس کند که جنگ پایان یابد؛ در حالی که خود آمریکا به ارسال بمب و سلاح‌هایی که باعث این جنگ شده است؛ ادامه می‌دهد.

ایلهان عمر گفت: واقعا چگونه بعد از تحقیری که نمایندگان دولت آمریکا با آن روبرو می‌شوند؛ خجالت نکشیم. اینکه ما می‌گوییم به قوانین بین‌المللی احترام می‌گذاریم؛ صرفاً ریاکاری نیست؛ بلکه تحقیرآمیز نیز هست.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ