تکمیل پروژه های نیمه تمام گیلان در اولویت است

اقتصاد ایران: آستارا- استاندار گیلان گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام گیلان در اولویت است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر شنبه در افتتاح پل سیبلی آستارا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت و خدمت اظهار کرد: هفته دولت بهترین فرصت است تا مدیران خدمات و دستاوردهای نظام و دولت را برای مردم بازگو کنند.

عباسی با بیان اینکه دولت وفاق ملی به مانند دولت سیزدهم بارقه امید را در دل مردم ایران زنده کردند، افزود: کابینه وفاق ملی به مانند کابینه دولت سیزدهم قطعاً برای حل مشکلات کشور شب و روز نمی‌شناسند به طوری که وزیر محترم کشور به محض اخذ رأی اعتماد از سوی مجلس، به مرزهای عراق رفته و از نزدیک بر امورات تردد زائرین نظارت کردند.

وی با بیان اینکه وقوع سیلاب به این پل و تأسیسات برخی شهرستان‌ها آسیب رساند، افزود: این پل هم ظرف ۱۰ ماه از اعتبارات سفر رئیس جمهور شهید به بهره برداری رسید لذا امید داریم که کارهای نیمه تمام دولت را به اتمام برسانیم.

استاندار گیلان با تأکید بر تکمیل بسیاری از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در کشور طی سه سال گذشته بیان کرد: بسیاری از پروژه‌ها و اقدامات عمرانی، اقتصادی و اجتماعی دولت سیزدهم قرار بود در سال آخر به ثمر بنشیند ولی تقدیر چنین بود که ایشان با شهادت خود به سعادت برسند.

عباسی با اشاره به دشمنی استکبار و رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته تاکنون ادامه داد: از قبل پیروزی تاکنون این دشمنی‌ها ادامه داشته و اخیراً که مهمان عزیز ما را نیز به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه هفته دولت مبتنی بر شهدا و اصل خدمتگزاری است، اضافه کرد: همزمان با هفته دولت ۱۵۰۰ پروژه در استان با صرف اعتبار بیش از ۸ هزار میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

عباسی تکمیل پل آستارا چای که مهمترین راه ارتباطی بین آسیای میانه، روسیه، آذربایجان و کشورهای اوراسیا است را از دیگر اقدامات اجرا شده در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در راستای رونق اقتصاد دریا محور تکمیل کریدور شمال به جنوب و تکمیل آن در دستور کار است.

وی با بیان اینکه محور اقتصاد گیلان کشاورزی، دریا پایه، گردشگری و دانش بنیان است، افزود: با تکیه بر این محورها در استان توانستیم نرخ بیکاری را از ۸.۷ درصد در پاییز سال ۱۴۰۰ با ۲.۵ درصد کاهش به ۶.۲ درصد برسانیم.

عباسی با تأکید بر لزوم توجه به حمل و نقل ترکیبی در گیلان بیان کرد: حمل و نقل ترکیبی و کریدور شمال به جنوب باید تکمیل شود از این رو راه‌آهن رشت کاسپین افتتاح و اقدامات خرید اراضی کشاورزی برای تکمیل راه‌آهن رشت آستارا نیز در حال انجام است ولی به شرکت زیرساخت اعلام کردیم تا حد امکان کمترین اراضی را در نظر بگیرند تا مردم دچار مشکل نشوند.

استاندار گیلان با اشاره به اهتمام دولت برای حل مشکل واحدهای تجاری آسیب دیده بر اثر سیل آستارا در سال گذشته بیان کرد: امروز سریعاً جلسه‌ای با محوریت معاون عمرانی استانداری گیلان برگزار شود تا افرادی که واحدهای تجاری آنان در سیل آستارا در کنار رودخانه تخریب شد تعیین تکلیف شوند زیرا اعتبارات لازم در این خصوص تخصیص پیدا کرده است ولی مشکل زمین در اطراف رودخانه را داشتند که باید سریعاً تعیین تکلیف شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ