مازندران در دانش پزشکی بسیار تواناست

اقتصاد ایران: قائمشهر -سفیر زیمباوه در ایران مازندران را در صنعت و دانش پزشکی بسیار توانا دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، برائت کوپمبا، ظهر شنبه در مراسم تجلیل از دکتر عمادی پزشک بدون مرز در قائمشهر، گفت: مازندران خانه دوم من است و من در چندماه قبل هم به مازندران سفر کردم و در کنفرانسی با موضوع سلامت خانواده شرکت کردم که نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی و مسئولان کشورهای دیگر هم حضور داشتند و کشور ایران به‌عنوان یک کشور موفق در این مسیر معرفی شد و تردیدی ندارم که استان مازندران و شهرستان قائم‌شهر در کسب این موفقیت نقش به سزایی داشته اند.

وی در خصوص علت سفر اخیرش به مازندران گفت: یکی از دلایلی که امروز در خدمت شما هستم اعزام دکتر عمادی به کشور زیمباوه است، دکتر عمادی تاکنون سه بار به کشور ما سفر کرده اند که اتفاقات بسیار خوبی در درمان مردم این کشور رقم زده شد.

سفیر کشور زیمباوه ادامه داد: خطر شیوع آبله میمونی در حال حاضر کشور ما را تهدید می‌کند و سفر دکتر عمادی برای پیشگیری و درمان این بیماری کمک بسیار خوبی به کشورم خواهد بود.

برائت کوپمبا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: براساس مطالعاتی که داشتم مردان مازندران بسیار شجاع و دلیر و جنگجو و هستند و نشان می‌دهد از کشور ایران به خوبی دفاع کرده‌اند.

وی افزود: مردم ایران برای اینکه به استقلال کامل برسند و زیر نظر کشورهای غربی و آمریکا نباشند، مصمم و با ارده هستند و کشور ما هم که چند سال بعد از انقلاب ایران به استقلال رسید، خط و مشی ایران را ادامه می‌دهیم.

سفیر زیمباوه ادامه داد: نگاه مردم زیمباوه و ایران نگاه ضد امپریالیستی هست و اهداف مشترکی دارند و مااز ایران یادگرفتم با وجود قطعنامه‌هایی که علیه ایران صادر می‌شود، باز هم این کشور درجه یک هست و صبرو استقامت ایران را در حال پیشرفت الگوی خودمان قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: ما از تاریخ ملت ایرانی اد می‌گیریم چطور راه پیشرفت و تعالی را ادامه بدهیم و تلاش می‌کنیم در راه موفقیت، وحدت و همدلی بین ایران و زیمباوه را حفظ کنیم.

وی پیشنهاد داد قائمشهر یا یکی از شهرهای مازندران با یکی از شهرهای زیمباوه خواهر خوانده اعلام شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ