بازگشت ۲۵۰۰ زائر اربعین به خراسان‌جنوبی با ناوگان حمل و نقل عمومی

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از زائرانی که در مراسم اربعین شرکت داشته‌اند توسط ۷۷ دستگاه اتوبوس به استان برگشته اند.

اسدالله جلال‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یک سری عملیات در بحث راه‌ها برای آماده سازی به خصوص برای دهه پایانی ماه صفر انجام شده تا زوار اربعین به راحتی بتوانند این سفر را به پایان برسانند.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر برای بحث اربعین باید حمل و نقل عمومی زوار به مرزهای غربی پوشش داده می‌شد که خوشبختانه در این زمینه اقدامات لازم صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: از آغاز طرح اربعین که ۱۶ مردادماه امسال آغاز شده و تا چهار روز دیگر ادامه دارد برنامه‌های خاصی برای تسهیل در حمل و نقل زوار استان صورت گرفته و برای برگشت بالغ بر ۵ هزار و ۱۰۰ نفر از زوار با حمل و نقل عمومی استان پیش بینی‌های لازم انجام شده است.

جلال زاده با بیان اینکه تعداد ۱۷۸ دستگاه اتوبوس انتقال این مسافران را از استان به سمت مرزهای غربی کشور برعهده داشته‌اند، گفت: در حال حاضر نیز بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از زائرانی که در مراسم اربعین شرکت داشته‌اند توسط ناوگان حمل و نقل عمومی به استان با ۷۷ دستگاه اتوبوس برگشت یافته‌اند.

وی افزود: در عین حال ۱۶۰ ناوگان باری تمام برای حمل وسایل مواکب استان به صورت رایگان فعالیت کرده و تا پایان این عملیات برای برگشت این وسایل در کشور عراق حضور دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تعداد ۲۲ نفر از همکاران راهداری در حال حاضر در پایانه مرزی مهران مستقر هستند، اضافه کرد: این افراد به صورت شیفت‌های ۲۴ ساعته به زوار خدمت رسانی می‌کنند.

جلال زاده بیان کرد: امسال ۱۷۳ نفر از زوار کشور افغانستان از مرز ماهیرود وارد ایران شدند تا برای در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کنند که با چهار دستگاه اتوبوس به مرزهای غربی منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات انتقال زوار به استان تا پایان ماه صفر ادامه دارد و بعد از آن اعزام مسافران به مشهد مقدس را خواهیم داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ