پابه‌پای کربلائیان در اربعین حسینی(ع)

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - هم‌زمان با اربعین حسینی عزاداران لرستانی پابه‌پای زائران کربلا، مسیرهای پیش‌بینی شده برای راهپیمایی جاماندگان اربعین را طی می‌کنند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: فردا همزمان با اربعین حسینی (ع) عزاداران لرستانی در شهرستان‌های مختلف پا به پای زائران کربلا مسیرهای پیش بینی شده برای راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی (ع) را طی می‌کنند.

برگزاری پیاده‌روی «حرم تا حرم» ویژه جاماندگان اربعین

حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی در سخنانی با اشاره به فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان، اظهار داشت: طبق سنت سالیان اخیر مردم مؤمن و حسینی خرم‌آباد در این روز با حضور پرشور در پیاده‌روی از حرم «زیدبن علی» ) تا امامزاده «عبدالله» این شهر عشق و ارادت خود به مکتب اباعبدالله الحسین و یاران باوفای ایشان را نشان می‌دهند.

وی عنوان کرد: این مراسم آئینی فرصت مناسبی برای کسانی است که فرصت حضور در کربلا معلی را در اربعین امسال پیدا نکرده‌اند و از این طریق می‌توانند در جمع باشکوه عاشقان حسینی حضور یابند.

پابه‌پای کربلائیان در اربعین حسینی(ع)

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، افزود: نظیر این مراسم در سایر شهرهای استان نیز برگزار می‌شود و مردم سراسر استان می‌توانند جلوه‌های باشکوه ارادت خود به اهل‌بیت (ع) را به ثبت برسانند.

برپایی موکب سپاه لرستان در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین

سرهنگ محمد محمودوند معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز در سخنانی از برپایی موکب سپاه استان در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین خبر داد.

وی اظهار کرد: همه ساله پیاده‌روی جاماندگان اربعین تحت عنوان دلدادگان اربعین حسینی در کل استان لرستان انجام می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، ادامه داد: معمولاً این مراسم از حرم یکی از امامزادگان شروع و عزاداران به سمت حرم امامزاده دیگر حرکت کرده و تحت عنوان جاماندگان اربعین حسینی مردم در این مراسم شرکت می‌کنند.

سرهنگ، محمودوند، تصریح کرد: امسال در ۱۶ نقطه از استان این مراسم معنوی برگزار خواهد شد، این پیاده‌روی در خرم‌آباد از حرم امامزاده «زیدبن علی» تا حرم امامزاده «عبدالله» از ساعت هشت صبح شروع می‌شود.

پابه‌پای کربلائیان در اربعین حسینی(ع)

وی اضافه کرد: همه ساله بنابراین است که موکب‌هایی در این مسیر زده شود، لذا موکب حضرت ابوالفضل (ع) با شش غرفه به مردم ارائه خدمت خواهد کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، اضافه کرد: همچنین بهداری نیز در مسیر مستقر بوده تا به مردم خدمات ارائه شود و این کار به‌صورت ابتکاری توسط سپاه انجام شده است.

سرهنگ محمودوند، گفت: در سه روز امکانات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در این مسیر مستقر است.

اجرای طرح «خانواده معنوی عطر حسینی»

وی تصریح کرد: در طرحی نیز امسال تلاش شده برنامه دیگری تحت عنوان «خانواده معنوی عطر حسینی» برگزار شود به این صورت که پشتیبانی این مراسم‌ها توسط خانواده‌های سپاه و پذیرایی توسط خود آنها انجام خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به پیام راهپیمایی اربعین، ادامه داد: در این برهه از زمان که دشمن در بحث حمله به غزه تلاش می‌کند و مردم مظلوم غزه زجر می‌کشند پیام اربعین حسینی دو مورد است یکی اینکه به یاد اربعین امام حسین (ع) باشیم تا این خاطره تاریخی فراموش نشود.

سرهنگ محمودوند، بیان کرد: دومین پیام این است که یک آمادگی و شور حسینی در مردم ایجاد شود تا به دشمنان فهمانده شود که هنوز آن شور حسینی در دل‌ها وجود دارد و این مردم آماده هستند تا قیام حسینی دیگر در رکاب ولایت انجام دهند.

پابه‌پای کربلائیان در اربعین حسینی(ع)

بیش از ۱۰۰ موکب لرستان برای پذیرایی از زائران اربعین برپا شد

ابوطالب شفقت استاندار لرستان با بیان اینکه یک سازماندهی مدیریتی و خاص در رابطه با اربعین در استان صورت‌گرفته است، اظهار داشت: ۱۴۵ اتوبوس از لرستان برای جابه‌جایی زائران اربعین اختصاص‌داده‌شده است.

وی با اشاره به‌پیش بینی ۵۰ دستگاه مینی‌بوس برای جابه‌جایی زائران اربعین از لرستان، عنوان کرد: همچنین ۱۰۰ دستگاه سواری برون‌شهری برای جابه‌جایی زائران در نظر گرفته شده است.

استاندار لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره تأمین امنیت راه‌ها، کنترل مسیرها، کنترل سرعت وسایل نقلیه و… در استان، بیان داشت: برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای تسهیل در تردد زائران اربعین در استان لرستان صورت‌گرفته است.

شفقت در بخش دیگری از سخنان خودسازماندهی و برپایی حدود ۱۰۰ موکب استان لرستان برای پذیرایی و ارائه خدمات به زائران اربعین، عنوان کرد: بیش از ۴۰ موکب نیز در کشور عراق و شهرهای نجف و کربلا برپا شده‌اند.

وی افزود: این ۴۰ موکب استان لرستان از مرز ایلام تا نجف و کربلا برپا شده‌اند.

پابه‌پای کربلائیان در اربعین حسینی(ع)

استاندار لرستان، افزود: بیش از ۶۰ موکب نیز در داخل استان و شهرهای مختلف لرستان به زائران اربعین ارائه خدمات می‌کنند.

مردم با عشق و صفا از زائران اربعین پذیرایی می‌کنند

شفقت با بیان اینکه همه این موکب‌ها فعال هستند، البته بعضی از آنها خیلی فعال‌تر هستند، تصریح کرد: همچنین مجتمع‌های خدماتی رفاهی در مسیر راه‌ها و همچنین شهرهای استان به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی تأکید کرد: مسئولان و دستگاه‌ها بیشتر کار ایجاد زیرساخت‌ها و تسهیل در کارها را انجام می‌دهند، اما باید بگوییم که واقعاً مدیون مردم هستیم، مردم استان از جیب خود برای ارائه خدمات به زائران اربعین و برپایی موکب‌ها مایه گذشته‌اند، مردم لرستان با عشق و صفا از زائران اربعین پذیرایی می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ