آخرین اخبار شلمچه و چذابه / موج بازگشت شدت گرفته است

اقتصاد ایران: اهواز - مرزهای خوزستان در آستانه روز اربعین حسینی همچنان شاهد ازدحام و تردد زائران هستند این در حالی است که اکنون تعداد زائران بازگشته از زیارت، افزایش یافته است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: با وجود گرمای شدید این روزهای استان خوزستان ولی تردد زائران اربعین حسینی و حرکت آنان به سمت عراق اصلاً کمتر نشده و به نظر می‌رسد حضور زائران نسبت به سال‌های قبل بیشتر هم شده است.

اکنون موج بازگشت زائران از خروج آنها بیشتر شده است و ورودی‌ها به مرز شلمچه و چذابه از تعداد خروجی از مرزهای اربعین بیشتر شده است.

بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از شانزدهم مرداد ماه تا دوم شهریور ماه ۱۴۰۳، تردد یک میلیون و ۹۷۵ هزار و ۷۰ زائر در مرزهای شلمچه و چذابه برای شرکت در راهپیمایی بزرگ و میلیونی اربعین حسینی ثبت شده است.

در بازه زمانی مذکور ۷۲۵ هزار و ۷۶۱ زائر ایرانی وارد شده‌اند که ۱۶۷ هزار و ۹۷ نفر از مرز چذابه و ۵۵۸ هزار و ۶۶۴ زائر از مرز شلمچه بوده است. همچنین خروج یک میلیون و ۱۴ هزار و ۴۸۲ زائر ایرانی ثبت شده که از این تعداد ۷۵۳ هزار و ۶۸۴ نفر از مرز شلمچه و ۲۶۰ هزار و ۷۹۸ زائر از مرز چذابه بوده است.

خروج ۱۹۸ هزار و ۸۱۵ زائر خارجی از ۲ پایانه مرزی به ثبت رسیده که ۹۳ هزار و ۳۸۹ زائر از شلمچه و ۱۰۵ هزار و ۴۲۶ نفر از چذابه تردد داشته‌اند. همچنین ۳۶ هزار و ۱۲ زائر خارجی وارد شده‌اند که ۲۷ هزار و ۹۷۲ نفر در پایانه شلمچه به ثبت رسیده و ۸ هزار و ۴۰ نفر از پایانه مرزی چذابه بوده است.

خدمات هلال احمر به ۵۵۰۰ زائر

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: پنج هزار و ۵۰۰ زائر حسینی از آغاز طرح امداد و نجات اربعین حسینی تا کنون در مرزهای شلمچه و چذابه از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

امیرعباس نجفی در خصوص نحوه خدمات رسانی هلال احمر استان در ایام اربعین امسال در جمع خبرنگاران بیان کرد: همچنین در این مدت ۴۹ مصدوم سوانح رانندگی توسط عوامل و امدادگران هلال احمر خوزستان برای ادامه درمان از خاک عراق به استان منتقل شدند.

وی گفت: ۱۲ نفر مصدوم از مرز چذابه و ۳۷ نفر دیگر نیز از مرز شلمچه به ایران انتقال و توسط نجاتگران مستقر در ۲ قرارگاه عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خدمات درمانی دریافت کردند.

نجفی با اشاره به وجود پنج مبدا ورودی زائران به استان خوزستان، اظهار کرد: در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه ۲۴ پایگاه امدادونجات، ۱۵ پست موقت و ۲ قرارگاه عملیاتی امدادونجات در ۲ مرز شلمچه و چذابه با ۸۰۰ امدادگر و نجاتگر آماده خدمت رسانی به زائرین اباعبدالله حسین (ع) هستند.

آخرین اخبار شلمچه و چذابه / موج بازگشت شدت گرفته است

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: ۱۷۰ خودروی امدادی، ۲ فروند بالگرد و ۲ خودروی ارتباطات در مرزهای چذابه و شلمچه برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی (ع) فعال هستند.

وی با بیان اینکه عوامل امداد و نجات هلال احمر استان تا پایان طرح اربعین به زائران خدمات ارائه می‌کنند اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان آمادگی لازم را دارد تا با تمام ظرفیت تا بازگشت آخرین زائر عتبات عالیات خدمات رسانی کند.

بیمه شدن خودروهای پارکینگ بزرگ شلمچه

شهردار مینوشهر با تاکید بر تأمین راحتی زوار و امنیت خودروهای پارک شده آنها در پارکینگ بزرگ شلمچه، از تحت پوشش بیمه بودن تمام محدوده ۱۲۰ هزار هکتاری پارکینگ شلمچه خبر داد.

حبیب سیاحی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: امسال مسئولیت پارکینگ بزرگ اربعین در ۲ بخش میان شهرداری مینو شهر به عنوان بهره بردار و ناحیه مقاومت بسیج به عنوان مسئول زیرساخت و تأمین امنیت محول شد و شهرداری مینو شهر در راستای خدمت رسانی مطلوب به زوار حسینی در گام نخست اقدام به بیمه کردن محدوده کرد.

وی افزود: تمام پارکینگ، بیمه سرقت کلی و جزئی و آتش سوزی دارد و علاوه بر این پنج مورد بیمه بی نام نیز برای حوادث پیش بینی نشده در محدوده پارکینگ انجام شده است که با این اقدام، بیمه هزینه‌های کامل بروز خسارت احتمالی را پرداخت خواهد کرد.

شهردار مینو شهر همچنین از در اختیار گرفتن ۱۰ دستگاه یدک کش برای انتقال خودروهای سد معبر کننده خبر داد و اظهار کرد: شهرداری مینو شهر امسال با ابلاغ استانداری ۱۰ دستگاه یدک کش به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال اجاره کرد و در اختیار پلیس راهور قرار داد تا خودروهایی که سد معبر کرده و خطراتی را برای زوار اباعبدالله (ع) ایجاد می‌کنند بدون هیچ هزینه‌ای به پارکینگ منتقل کنند و تنها روزانه ۳۰ هزار تومان حق پارکینگ از صاحب خودرو دریافت خواهد شد.

وی به تقویت سیستم پایش و مانیتورینگ پارکینگ نیز اشاره کرد و گفت: تمام محدوده پارکینگ بزرگ شلمچه به شبکه دوربین‌های مدار بسته و پایش برخط شبانه روزی مجهز است و همین امر باعث شده در اربعین ۱۴۰۳ تا کنون حتی یک مورد سرقت گزارش نشود.

سیاحی در ادامه بر اینکه برای شهرداری مینو شهر درآمدزایی از پارکینگ هدف اصلی محسوب نمی‌شود، تاکید کرد و افزود: هدف اصلی شهرداری مینو شهر به عنوان بهره بردار خدمت به زوار حسینی است و خدماتی همچون تأمین مینی بوس های کولر دار برای انتقال زوار از موقعیت خودرو تا خروجی پارکینگ و ارائه خدماتی همچون نظافت و تأمین بهداشت حدود ۱۱۰ چشمه سرویس بهداشتی محدوده پارکینگ را نیز عهده دار است.

به گفته وی، ۱۱ دستگاه مینی بوس که پنج دستگاه توسط شهرداری مینو شهر تأمین شده در محدوده پارکینگ ۱۲۰ هکتاری مستقر است و شهرداری‌های بندر امام خمینی، ماهشهر و امیدیه نیز هر کدام ۲ دستگاه برای جابه جایی زائران در محدوده پارکینگ شلمچه در اختیار این شهرداری قرار داده‌اند.

انجام بیش از ۴ هزار مأموریت اورژانس در چذابه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از خدمات‌رسانی درمانی به بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ بیمار در درمانگاه مرزی چذابه از ابتدای طرح اربعین تاکنون خبر داد.

دکتر میثم معزی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه در ۱۴ روز استقرار در مرز چذابه اظهار کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ابتدای طرح اربعین ۴ هزار و ۷۳ مأموریت اورژانسی انجام داده است که از این میان، ۳ هزار و ۵۶۴ بیمار به صورت سرپایی در محل درمان و ۵۰۹ بیمار به مراکز درمانی منطقه اعزام شدند.

وی افزود: همچنین یک مأموریت توسط اورژانس هوایی استان خوزستان به منظور انتقال یک مصدوم از مرز چذابه به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز انجام شد.

معزی ادامه داد: این مأموریت‌ها شامل ۲۳۷ مصدوم حادثه ترافیکی، ۸۹۶ مورد گرمازدگی، ۴۰۲ مورد مشکل گوارشی، ۱۷ مورد اورژانس زنان، ۱۹۷ مورد بیمار قلبی، ۲۴۸ مورد با مشکل تنفسی و ۲ هزار و ۷۶ مورد سایر مأموریت‌ها بود.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط درمانگاه مرزی چذابه و سالن سرد بیان کرد: در این مدت ۵ هزار و ۳۷۲ نفر به درمانگاه مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۴۰ به مراکز درمانی و بیمارستان‌های پشتیبان منطقه اعزام شدند. ۵ هزار و ۳۳۲ نفر هم در محل تحت درمان قرار گرفتند و ترخیص شدند. همچنین ۷۱۶ نفر به سالن‌های سرد مستقر در پایانه مرزی چذابه مراجعه کردند که تمامی موارد به صورت سرپایی خدمات لازم را دریافت و ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در این مدت ۱۷ مصدوم حادثه ترافیکی، ۷۳۲ مورد با مشکل گرمازدگی، ۶۰۳ مورد با مشکل گوارشی، ۱۲ مورد اورژانس زنان، ۱۹۶ مورد با مشکل قلبی، ۳۰۴ مورد با مشکل تنفسی و ۳ هزار و ۵۰۸ مورد با سایر مشکلات به درمانگاه مرزی چذابه مراجعه کردند.

وی با اشاره به ارائه خدمات توسط اورژانس بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز افزود: در ۱۴ روز گذشته اورژانس بیمارستانی ۶۳۶ مراجعه‌کننده، ۵۵۶ درمان به صورت سرپایی و ترخیص، ۷۲ بستری عادی و هشت بستری ویژه داشته است.

آخرین اخبار شلمچه و چذابه / موج بازگشت شدت گرفته است

معزی گفت: تیم‌های اعزام شده به پایانه مرزی چذابه با آماده‌باش کامل تا پایان مراسم اربعین به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و مرز چذابه در خوزستان پس از مرز مهران و شلمچه سومین پایانه‌ها پرتردد زائران اربعین حسینی است.

در تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ