۹۹۷ پروژه در هرمزگان افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود

اقتصاد ایران: بندرعباس- استاندار هرمزگان گفت: طی هفته دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی و عمرانی بالغ بر ۹۹۷ پروژه با اعتباری بیش از ۷۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در هرمزگان مورد افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، استاندار هرمزگان در ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهید رجایی، شهید باهنر و شهید رئیسی اظهار کرد: آیت الله شهید رئیسی دولتمردی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران بود که با رویکرد مردمی خود سبب شد مرزهای خدمت به مردم در کشور جابه‌جا شود.

وی هفته دولت را از منظرِ ذکر خدمات و زحمات دولت در یکسال گذشته و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا مهم دانست و افزود: هفته دولت امسال در بخش‌های مختلف اقتصادی و عمرانی بالغ بر ۹۹۷ پروژه با اعتباری بیش از ۷۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در استان مورد بهره برداری یا کلنگ زنی قرار می‌گیرد.

استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه بیش از دوسوم پروژه‌های هفته دولت امسال برای ارائه خدمت به مردم آماده‌ی بهره برداری است، تصریح کرد: ۹۴۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد و ۵۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آن آغاز و کلنگ زنی می‌شود.

دوستی راهبری و پیشبرد پروژه‌ها را کار سنگینی دانست و با اشاره به بزرگترین طرح‌های هفته دولت گفت: مسئله آب و آموزش دو محور اساسی ما در استان هرمزگان بوده، در هفته دولت نیز یک بسته شامل ۲۴۰ کلاس درس داریم و آبرسانی به ۳ شهر و بیش از ۸۰ روستا نیز انجام می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به کارهای بزرگ دولت در حوزه بهداشت و درمان و تکمیل ۳ بیمارستان استان گفت: تکمیل ۳ بیمارستان بزرگ دیگر استان نیز در برنامه امسال هست تا وارد مدار خدمات دهی به مردم شریف هرمزگان شود و سرانه تخت‌های بیمارستانی استان رشد کند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های بزرگ بندری و ایجاد ۷ بندر جدید، افزایش پس‌کرانه بندر شهید رجایی و ساخت سیلوهای نگهداشت غلات، اظهار کرد: گسترش دانشگاه‌ها و افزایش رشته‌های تخصصی مرتبط با ظرفیت‌های استان هم اولویتی بوده که در استان دنبال کردیم.

دوستی با مرور اقدامات حوزه ورزش به نمونه اخیر آن خرید امتیاز یک تیم دسته اولی و زیر ساخت ورزش‌های دریایی اشاره داشت و ادامه داد: ساماندهی فاضلاب بندرعباس، جذب سرمایه گذار و تأمین مالی پروژه‌ها از دیگر کارهای اساسی استان است و در حوزه طرح نهضت ملی مسکن تعهد استان ۶۶ هزار واحد بود اما ما به اندازه ۷۵ هزار واحد اراضی آماده سازی کردیم و بسیاری از واحدها فرایند ساخت آنها آغاز شده، تاکنون ۲۱ هزار واحد مسکونی و ۱۱ هزار قطعه زمین نیز به مردم تحویل شده است.

استاندار هرمزگان به رشد صنایع فولادی استان نیز اشاره‌ای کرد و اظهار داشت: تا سال ۱۴۰۱ کل تولید فولاد هرمزگان ۴.۵ میلیون تن بوده است که در این ۲ سال به اندازه ۱۰ میلیون تن ظرفیت در قالب واحدهای فولادی جدید آغاز شده که متوسط پیشرفت پروژه‌ها بیش از ۴۰ درصد است.

وی با تأکید بر هدف‌گذاری صادرات ۴.۵ میلیارد دلاری از محصولات تولیدی استان، توسعه جزایر استان به ویژه جزیره ا بوموسی را سیاست مهم استان برشمرد و گفت: برای توسعه و ایجاد اشتغال در این جزیره ۱۰۰ سهمیه جذب در شرکت نفت و ۵۰ سهمیه آموزش و پرورش گرفته شد مشکلات حوزه تردد به این جزیره نیز اقدامات مهمی انجام شده که در هفته‌های آینده به سرانجام نهایی خواهد رسید.

دوستی با اشاره به اینکه برای هر شهرستان موتور اقتصادی در نظر گرفته شده تا به عنوان پیشران توسعه آن شهرستان عمل کنند، گفت: از محل اخذ مالیات از صنایع مستقر در استان امسال واریز ۷ هزار میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را پیش‌بینی می‌کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ