احداث بزرگترین مجموعه آبی در شهرستان زاوه

اقتصاد ایران: تربت حیدریه- رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو تربت حیدریه گفت: بزرگترین مجموعه آبی شهرستان زاوه و دومین مجموعه بزرگ آبی منطقه تربت حیدریه در شهر چخماق به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی مراد زاده صبح شنبه در حاشیه بازدید از این مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی آبی صفا در شهر چخماق شهرستان زاوه با سرمایه گذاری بخش خصوصی (حدود ۱۸ میلیارد تومان که در مرحله نازک کاری است، اظهار کرد: این مجموعه بزرگ با زیربنای ۱۵۰۰ متر مربع، دارای کاسه استخر ۲۵ ×۱۲ و یک کاسه استخر مخصوص کودکان، سونای خشک، سونای بخار، جکوزی، کافی شاپ و رستوران، سالن ورزشی، سالن بدنسازی و … با ظرفیت حدود ۲۰۰ نفر پذیرش است که با همت و سرمایه گزاری بخش خصوصی به مرحله نازک کاری رسیده است که تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

رییس هیأت شنا، شیرجه و واترپلو تربت حیدریه گفت: الزامات عمومی و اکثر استانداردهای لازم این مجموعه با استانداردهای روز ساخته شده و دارای اتاق کمک‌های اولیه (cpr ) نیز است.

وی با بیان اینکه تمامی مجموعه‌های آبی قبل از ساخت باید الزامات عمومی استخرهای شنا و اماکن آبی را رعایت کنند، عدم اطلاع اکثر سرمایه گذاران از استانداردهای ساخت اماکن آبی را مشکل اصلی این حوزه دانست که موجب اتلاف و هدر رفت قسمتی از سرمایه بخش خصوصی می‌شود.

مرادزاده افزود: هیأت شنا، شیرجه و واترپلو شهرستان تربت حیدریه به صورت فنی و زیربنایی به دنبال استانداردسازی اماکن آبی در حال ساخت در منطقه است و در این مورد آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی در این حوزه است.

رئیس هیأت شنا، شیرجه و واترپلو تربت حیدریه تاکید کرد: تشکیل کمیته فنی تأسیسات هیأت شنا در تربت حیدریه، بازدید و بررسی فنی تأسیسات موتورخانه و عیب یابی این تأسیسات جهت بهره بری هرچه بهتر اماکن آبی منطقه است.

وی گفت: برای اولین بار کمیته فنی تأسیسات هیأت شنا جهت بررسی مشکلات تاسیساتی اماکن آبی در شهرستان تشکیل شد.

مرادزاده افزود: به تازگی در جلسه‌ای که با ریاست بهداشت شهرستان تربت حیدریه داشتیم علل مشکلات برخی اماکن آبی شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس هیأت شنا، شیرجه و واترپلو تربت حیدریه گفت: در برخی موارد کدری آب و یا مشکلات کیفیت آب در اماکن آبی به مشکلات تأسیساتی موتورخانه برمی‌گردد و در برخی موارد به خطای انسانی و یا کمبود تجهیزات لازم که این موارد به مدیران اماکن آبی در بازدیدها قطعاً تذکر داده خواهد شد تا مردم بتوانند با خیال راحت از این اماکن استفاده کنند.

وی از کلیه سرمایه گذاران و متولیان بخش خصوصی و دولتی اماکن آبی درخواست کرد حتماً از افراد دارای دانش فنی و متخصص در اماکن آبی استفاده و قبل از بهره برداری این اماکن، پرسنل دوره‌های آموزشی لازم را سپری و الزامات عمومی استخرهای شنا را رعایت کنند.

مرادزاده در خصوص غرق شدگی در استخرهای کشاورزی افزود: در نیمه اول سال ۱۴۰۳ متأسفانه دو مورد غرق شدگی در استخرهای کشاورزی منطقه داشتیم که علت آن نیز برمی‌گردد به عدم رعایت نکات ایمنی مالکان این استخرها و عدم اطلاع رسانی کافی به مردم در خصوص خطرات جدی این تله‌های مرگ است.

رئیس هیأت شنا، شیرجه و واترپلو تربت حیدریه از فرماندار و دادستان تقاضا نمود از طریق دهیاری‌ها، بازرسان هیأت شنا و نجات غریق اقدام به شناسایی استخرهای کشاورزی ناایمن نمایند و ضمن تذکرات لازم به مالکان این استخرها، ضرب الاجل جهت رفع معایب ایمنی داده شود و در صورت عدم رفع معایب در خصوص پلمب این استخرها اقدام شود تا دیگر شاهد از از دست دادن جان حتی یک نفر از همشهریان عزیزمان در این تله‌های مرگ نباشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ