نتیجه درخشان تکواندو در پاریس حاصل یک کار تیمی بود

اقتصاد ایران: مربی تکواندو گفت: کمتر کسی انتظار داشت که تیم ملی در بازی‌های المپیک چنین نتیجه درخشانی را رقم بزند ولی ثمره یک کار تیمی و همدلی چیزی جز سر بلندی تکواندو ایران نبود.

حسین کریمی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: رقابت‌های تکواندو در المپیک به دلیل حضور بهترین‌های دنیا به لحاظ فنی در سطح بالایی برگزار شد. علاقمندان به تکواندو واقعاً مبارزات جذاب و دیدنی را شاهد بودند که واقعاً برای مربیان یک کلاس درس در مقیاسی بزرگ بود که خوشبختانه نمایندگان کشورمان نمایشی بسیار خوبی در این بازی‌ها داشتند.

وی ادامه داد: حضور هادی ساعی در رأس فدراسیون یک مزیت بزرگ برای تکواندو ایران است. او پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران با تجربه حضور در دو فینال، کسب دو طلا در کنار یک برنز است. تقریباً هیچکدام از تیم‌های حاضر در این بازی‌ها فردی با این مشخصات را کنار خود نداشتند. استفاده از این تجربیات در کنار بالا رفتن روحیه و انگیزه نفرات از مهمترین دلایل این نتیجه با ارزش بود.

این مربی سازنده افزود: کادر فنی با دانش و هماهنگ در هر دو بخش بانوان و آقایان از یک سو و مهم‌تر از آن مدیریت فنی صحیح تیم‌های ملی از دیگر دلایل به دست آمدن چهار مدال المپیک بود. هیچ رشته ورزشی موفق نشد توسط کل اعضای خود به مدال دست پیدا کند، این رشته تکواندو بود که به این مهم دست یافت و نتیجه صد در صدی را که در نوع خود یک رکورد منحصر به فرد می‌باشد را به جای گذاشت.

کریمی ادامه داد: نکته مهم دیگری که در این موفقیت تأثیر زیادی داشت، تغییر شیوه برگزاری لیگ از یک سو و جوانگرایی در سطوح مختلف از سوی دیگر بود. تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها به جوانان بیشتر توجه کردند و مربیان هم جسارت بیشتری برای میدان دادن به جوانان از خود نشان دادند. از سوی دیگر فدراسیون هم با دعوت بهترین‌های لیگ به اردوی تیم ملی انگیزه لازم در بین جوانان را دو چندان بالا برد تا تکواندو از این موضوع بهترین بهره را ببرد.

وی در پایان گفت: دستاورد بزرگ این نتیجه درخشان در المپیک اقبال خانواده‌ها به تکواندو بود تا خردسالان و نونهالان برای حضور در باشگاه‌های تکواندو ترغیب شوند. باید تلاش کنیم زیر ساخت‌های لازم برای پرورش سرمایه‌ها و استعدادهای جدیدی که وارد کلاس‌های آموزشی می‌شوند، را فراهم کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ