خریدحمایتی تخم‌مرغ تا ۱۵ شهریور تمدید شد/ هر کیلوگرم ۵۸.۵۰۰ تومان

اقتصاد ایران: رئیس اتحادیه مرغداران میهن از تمدید طرح خرید حمایتی مازاد تخم مرغ بازار داخل تا ۱۵ شهریور ماه به مبلغ ۵۸ هزار و ۵۰۰ هزار تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا کاشانی، رئیس اتحادیه مرغداران میهن از تمدید طرح خرید حمایتی مازاد تخم مرغ بازار داخل تا ۱۵ شهریور ماه خبر داد و به مهر گفت: طرح خرید حمایتی تخم مرغ مازاد بازار داخل که تقریباً از خرداد ماه آغاز شده و قرار بود تا پایان مرداد ادامه داشته باشد بر اساس تنظیم قیمت‌ها و نزدیک کردن نرخ بازار به قیمت تمام شده تولید تا ۱۵ شهریور تمدید شد.

وی افزود: تا امروز ۵ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ از سوی اتحادیه خرید حمایتی شده تا ذخیره سازی و صادر شود.

وی با بیان اینکه مبلغ خرید حمایتی بین ۴۸ تا ۵۵ هزار تومان درب مرغداری‌ها است، تصریح کرد: این امر برای حفظ قیمت روی مبلغ هر کیلو گرم بین ۴۷ تا ۴۹ هزار تومان انجام می‌شود که ۱۰ درصد پایین‌تر از نرخ تمام شده این محصول پروتئینی است.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن با اعلام قیمت خرید حمایتی شهریور ماه، گفت: از ابتدای شهریور هر کیلو گرم تخم مرغ از سوی اتحادیه به مبلغ ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان تحویل گرفته می‌شود تا مرغداران از زیان خارج شوند. اگر اتحادیه در بازار مداخله نکند با افت شدید قیمت رو به رو شده و ممکن است گله‌ها از دست برود و در ادامه برای تأمین بازار در نیمه دوم با چالش مواجه شویم.

کاشانی با بیان اینکه تولید توانایی کاهش قیمت بیشتر در بازار را ندارد، عنوان کرد: این رویه ادامه دارد تا برای نیمه دوم سال تولید و مصرف بهم نزدیک شود.

ماهانه حدود ۱۲ هزار تن تخم‌مرغ صادر می‌شود

رئیس اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با اشاره به حجم صادرات تخم مرغ تصریح کرد: به طور میانگین ماهانه بین ۱۲ تا ۱۴ هزار تن تخم مرغ از کشور صادر می‌شود و تا پایان مرداد این عدد ۶۲ هزار تن ثبت شد.

وی اظهار کرد: هدف این است که تا شب عید به طور منظم ماهانه بین ۹ تا ۱۲ هزار تن تخم مرغ صادر شود. میزان صادرات متغیر است و بسته به میزان مصرف داخل دارد.

گفتنی است؛ قیمت هر شانه تخم مرغ بسته به وزن آن در بازار بین ۸۹ تا ۱۵۰ هزار تومان در حال عرضه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ