بهره‌برداری و کلنگ‌زنی بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان پروژه در مشهد

اقتصاد ایران: مشهد- فرماندار مشهد از بهره‌برداری و کلنگ‌زنی بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان پروژه طی هفته گرامیداشت دولت در مشهد مقدس خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن داوری با اشاره به فرارسیدن هفته گرامیداشت دولت و تنوع پروژه‌های در دستور کار برای افتتاح اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی شهرستان مشهد در قالب ۱۲ دستگاه اجرایی و دهیاری‌ها شامل ۱۰۳ پروژه افتتاحی و کلنگ‌زنی بوده و اعتباری بالغ بر بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان را در بر می‌گیرد.

فرماندار مشهد بیان کرد: فرارسیدن هفته دولت را گرامی می‌داریم و این هفته را به مردم عزیزمان تبریک عرض می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مردم ما بصیرترین مردم هستند، ادامه داد: این مردم ولایت مدار در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی داشتند و به فرمان امام راحل انقلابی شکوهمند را به نتیجه رساندند تا گفتمان پیامبر اکرم (ص) و حکومت دینی در این کشور ایجاد شود.

داوری با اشاره به اینکه در حوزه ارتباط با مردم مشهد مقدس و پیگیری مطالبات آنان اقدامات مؤثری تاکنون انجام شده است، عنوان کرد: برگزاری «طرح شهید اصلانی» در قالب ۴۳ برنامه با ۴۸۶ مصوبه و تحقق ۸۲ درصدی مطالبات، برگزاری ۱۰۸ برنامه «دوشنبه‌های ملاقات مردمی» در محل فرمانداری مشهد مقدس با حضور ۱۰ هزار و ۴۴۳ نفر از شهروندان و تحقق ۸۵ درصد از مطالبات آنها و همچنین برگزاری ۹۳ برنامه «میز خدمت در مساجد شهر مقدس» با حضور سه هزار و ۱۵۹ نفر از شهروندان و تحقق ۷۸ درصد مطالبات این عزیزان؛ تنها بخشی از مواردی است که به صورت دیدار چهره به چهره با مردم عزیز محقق شده است.

فرماندار مشهد با بیان اینکه مشهد مقدس یک شهرستان برخوردار است، تصریح کرد: از آبان ماه ۱۴۰۳ تاکنون با هدف افزایش سرانه آموزشی و بهداشتی شهرستان و استفاده از ظرفیت خیرین، اقدامات قابل توجه‌ای برای رفاه حال شهروندان مشهدی انجام پذیرفته است. به طور مثال در چارچوب طرح «سه‌شنبه‌های افتتاح» هر هفته یک مدرسه در مشهد به بهره‌برداری می‌رسد. بر این اساس؛ ۸۵۰ کلاس درس تاکنون افتتاح شده و در حال حاضر ۱۸۰ پروژه دیگر آموزشی نیز فعال است.

وی با تاکید بر اینکه تا ایام تابستان ۱۴۰۴ مسئله تأمین فضای آموزشی مشهد کامل خواهد شد، ادامه داد: در حوزه بهداشت، ۲ بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در شرق و غرب مشهد در حال اجرا بوده و همچنین ۲۲ مرکز بهداشت و درمان تاکنون احداث شده است.

داوری به حوزه افزایش سرانه‌های ورزشی شهرستان مشهد مقدس پرداخت و گفت: سالن سرپوشیده مجموعه ثامن الائمه (ع) این روزها به صورت سه شیفت در حال اتمام است و آخرین مراحل احداث خود را پشت سر می‌گذارد. همچنین تاکنون طی این مدت ۲۲ زمین چمن ورزشی مصنوعی در نقاط مختلف شهر مشهد افتتاح شده و هم‌اکنون در حال استفاده است.

فرماندار مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمام روستاهای شهرستان مشهد مقدس را به شبکه آبرسانی پایدار متصل کرده‌ایم، ادامه داد: انتقال آب از سد شهید شوریجه به مشهد در دستور کار قرار گرفته و امسال این سد آبگیری خواهد شد. بر این اساس؛ همزمان پروژه دراز مدت انتقال آب از دریای عمان به مشهد در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تأمین معیشت مردم، تاکنون ۲۹۳ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی داده‌ایم. خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین حدود ۹۰ هزار نفر شاغل شده‌اند. با نگاه به این موضوع؛ حوزه اشتغال مشهد طی ۲ سال اخیر تاکنون در کشور اول است و حوزه کاهش نرخ ضریب بیکاری هم در کشور رتبه اول را دارد.

داوری به حوزه اشتغالزایی خانواده پرداخت و گفت: در حوزه اشتغالزایی خانواده تاکنون ۱,۱۰۰ میلیارد تومان وام ارزان قیمت به خانواده‌ها داده‌ایم. همچنین برای امر نظارت در بازار، ۴۰ هزار نفر در مدت این ۳ سال اخیر پروانه کسب دریافت کرده‌اند و به آمار اضافه شده‌اند. از طرفی هم ۱۲۵ واحد تولیدی که تعطیل شده بودند، احیا شدند و به چرخه صنعت شهرستان برگشتند.

فرماندار مشهد به ساماندهی حاشیه شهر مشهد اشاره کرد و گفت: در حاشیه شهر مشهد، باید چند کار انجام می‌دادیم. ابتدا آن را باید تثبیت می‌کردیم که دیگر گسترش پیدا نکند. دوم باید جلوی ساخت و ساز غیر مجاز را می‌گرفتیم. با این اوصاف؛ امروز مطالعات ما منجر به طرحی شد که جوانب امر در آن مد نظر قرار گرفته و اقدامات اولیه آن انجام شده. خوشبختانه بزودی این طرح به وزارت کشور و هیأت دولت خواهد رفت و در صورت تصویب آن را به مردم عزیز اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در تکمیل سخنانش اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که حاشیه شهر را به متن شهر تبدیل کنیم. بر این اساس؛ ۲۰۴ پروژه کلان در سطح حاشیه شهر فعال است و ۳۰ درصد از بودجه تمام نهادها را به حاشیه شهر سوق داده‌ایم.

داوری همچنین به برگزاری باشکوه ۲ انتخابات «مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری» و «انتخابات ریاست جمهوری» در مشهد پرداخت و یادآور شد: این دو رویداد سیاسی با مشارکت بالا و بسیار خوب شهروندان شهر امام مهربانی‌ها همراه بود. باید گفت؛ مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۴۰.۱۷ درصد مشارکت مردم مشهد و افزایش ۱۷ درصدی نسبت به سال ۹۸ روبرو بود. همچنین مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری ۵۰.۱ درصد و در مرحله دوم ۵۶.۷ درصد شهروندان از خود مشارکت نشان دادند که قابل توجه است.

فرماندار مشهد بیان کرد: مسؤولیت پذیری در مشارکت حداکثری، راه‌اندازی اتاق وضعیت، استفاده از ظرفیت نخبگانی، استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان، بانوان، خود ارزیابی، برگزاری جلسات هم‌اندیشی با شهروندان مناطق شهرداری و برگزاری جلسات تبیینی انتخابات با ۱۲ هزار نفر از اقشار با هدف افزایش مشارکت عمومی؛ از جمله اقدامات ویژه حول برگزاری این ۲ رویداد سیاسی بود.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت ۱۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سطح شهر مشهد افتتاح شده است، افزود: یکی از بزرگترین پروژه‌ها خط سه متروی مشهد است که همه خطوط را به حرم مطهر رضوی متصل می‌کند و بزودی در ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد.

داوری همچنین به موضوع سیل مشهد اشاره کرد و یادآور شد: در سیلی که رخ داد با تدابیر اندیشیده شده، خسارت کمتر شد و بهترین خدمت‌رسانی را به سیل زدگان انجام دادیم.

فرماندار مشهد با اشاره به فرارسیدن هفته گرامیداشت دولت و تنوع پروژه‌های در دستور کار برای افتتاح عنوان کرد: پروژه‌های عمرانی افتتاحیه و کلنگ زنی شهرستان مشهد در قالب ۱۲ دستگاه اجرایی و دهیاری‌ها شامل ۱۰۳ پروژه افتتاحی و کلنگ‌زنی بوده و اعتباری بالغ بر بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان را در بر می‌گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ