حمایت کندی از ترامپ چه تاثیری بر انتخابات دارد؟

اقتصاد ایران: رسانه آمریکایی پس از تصمیم «رابرت کندی جونیور» برای تعلیق ستاد انتخاباتی خود و اعلام او حمایت از «دونالد ترامپ» در انتخابات نوامبر نوشت: حتی اگر این تصمیم با استقبال حامیان کندی مواجه شود، بعید است که ماهیت این رقابت را تغییر دهد.

خبرآنلاین: رسانه آمریکایی پس از تصمیم «رابرت کندی جونیور» برای تعلیق ستاد انتخاباتی خود و اعلام او حمایت از «دونالد ترامپ» در انتخابات نوامبر نوشت: حتی اگر این تصمیم با استقبال حامیان کندی مواجه شود، بعید است که ماهیت این رقابت را تغییر دهد.

«رابرت اف کندی» جونیور گفت که کارزار خود به عنوان نامزد مستقل انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا را معلق می‌کند و از کارزار دونالد ترامپ حمایت خواهد کرد. او پیش‌تر کناره‌گیری خود از نامزدی در این رقابت‌ها را اعلام کرده بود.

کندی ۷۰ ساله که در بیشتر عمر خود را دموکرات بوده و از نسل دودمان قدرتمند کندی است، با اعلام پشتیبانی از ترامپ گفت همان اصولی که باعث شد حزب دموکرات را ترک کند، اکنون او را قانع کرده که از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا حمایت کند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره تاثیر حمایت کندی از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات پنج نوامبر، نوشت: ارزیابی اینکه تصمیم او چه تاثیری بر انتخابات می‌گذارد، دشوار است زیرا نمی‌توان به راحتی گفت که چه تعدا از حامیان رابرت کندی در نوامبر پای صندوق‌های رای خواهند آمد. آن‌ها در سال ۲۰۲۰ کمتر از دیگران رای دادند و احتمال اینکه بگویند در انتخابات پیش رو رای خواهند داد، کم است.

حمایت کندی از ترامپ چه تاثیری بر انتخابات دارد؟

به نوشته این رسانه نزدیک به دموکرات‌ها، ‌به‌رغم این روایت رایج که رابرت کندی با ماندن در انتخابات به دونالد ترامپ صدمه می‌زد، به‌طور دقیق مشخص نبود که او پس از کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت، آرای کدام نامزد را بیشتر به دست خواهد آورد. در نظرسنجی‌های اخیر این روزنامه، وقتی هواداران کندی تحت فشار قرار گرفتند، تمایل بیشتری به حمایت از ترامپ داشتند اما دیگر نظرسنجی‌های با کیفیت بالا نشان می‌دهد که آن‌ها از «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور و نامزد دموکرات‌ها حمایت می‌کنند.

این تفاوت در میان نظرسنجی‌ها تا حدی بازتاب سرعت تغییر افکار عمومی در چند هفته اخیر است. وقتی نظرسنجی‌های با کیفیت بالا یافته‌های متفاوتی را در مورد سؤالات مشابه نشان می‌دهند، اغلب دال بر این است که نظراتی که سنجش می‌شوند به‌طور قوی مورد تائید نیستند.

برخی از نظرسنجی‌های اولیه نشان می‌دهد که حمایت از کندی پس از اعلام تمایل او برای نامزدی مستقل در اکتبر ۲۰۲۳ بیش از ۲۰ درصد بود. بر اساس میانگین نظرسنجی نیویورک تایمز، زمانی که او رقابت را ترک کرد، کمتر از پنج درصد در کل ایالات متحده رای داشت.

به نوشته نیویورک‌تایمز، سطح اولیه حمایت از او که برای یک نامزد مستقل بی‌سابقه بود، عمدتاً نتیجه نارضایتی شدید رای‌دهندگان از انتخاب بین بایدن و ترامپ بود که با سوالی غیر معمول درباره نامزدهای حزب سوم در نظرسنجی‌ها همراه شد اما تعداد آرای او قبل از اینکه هریس وارد رقابت شود، شروع به کاهش کرده بود. این تغییر باعث کاهش بیشتر آرای او شد و هنوز زمان زیادی برای ادامه کاهش این تعداد تا قبل از روز انتخابات وجود داشت.

بنابراین، با توجه به اینکه شهرت رابرت کندی در حال حاضر کاهش یافته است و تعداد کمتری از حامیان او احتمالاً می‌گویند که رای خواهند داد، تصمیم او برای ترک انتخابات ممکن است تغییر قابل توجهی در نتیجه این رقابت ایجاد نکند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ