تکمیل بزرگراه دالکی به کنارتخته تا ۲ سال آینده

اقتصاد ایران: بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از فعال بودن بزرگراه دالکی به کنارتخته و تکمیل آن تا ۲ سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح شنبه در جمع مردم بندر دیر با گرامیداشت هفته دولت و شهدای دولت، اظهار داشت: در سه سال گذشته اقدامات ارزشمندی در استان بوشهر و شهرستان دیر انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه اولین اقدام دولت سیزدهم مهار بیماری کرونا بود، افزود: همچنین در سال‌های اخیر زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی و زمینی توسعه یافته البته همچنان نیاز به کار است‌.

پورات بیان کرد: در دولت سیزدهم صادرات نفت از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز با افزایش ۲۰۰ درصدی به روزانه ۳ میلیون بشکه رسید و در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی نیز افزایش ۲۱ درصدی رقم خورد که درآمدهای سرشاری نصیب کشور کرد که در حوزه زیرساخت‌ها سرمایه گذاری شد.

وی با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای بعد از ۱۵ سال و همچنین کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم، ادامه داد: نهضت ملی مسکن، اشتغال جوانان و ازدواج و جوانی جمعیت ۳ اولویت اول دولت شهید رئیسی بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به ۲ هزار و ۶۹ پروژه هفته دولت در استان، ادامه داد: از این تعداد هزار و ۵۲۳ پروژه افتتاح و ۵۴۶ پروژه کلنگ زنی می‌شود که عمده آنها در حوزه راه‌ها، بهداشت و درمان، نهضت ملی مسکن و آبشیرین کن است.

وی، یکی از معضلات استان را کمبود آب دانست و افزود: تقریباً ۸۳ درصد از آب شرب استان از استان‌های همجوار تأمین می‌شود، بنابراین اولویت ویژه استان بحث آبشیرین کن هاست.

پورات یادآور شد: با راه اندازی آبشیرین کن‌ها در شهرستان‌های استان تلاش می‌کنیم معضل کم آبی تا ۳ سال آینده بهبود یابد.

وی از آغاز عملیات ۶۶ کیلومتر از راه آهن بوشهر- شیراز خبر داد و گفت: این پروژه کاملاً متوقف شده بود که در رولت سیزدهم از ۱۷ قطعه، ۱۶ قطعه فعال شده و در حال اجراست و اعتبارات آن از محل تهاتر نفت مرحله به مرحله واریز می‌شود.

پورات گفت: بزرگراه دالکی - کنارتخته که سالی ۳۰ کشته داشت و دارد اکنون با ۴ پیمانکار شروع به کار شده و تا ۲ سال آینده تکمیل می‌شود.

وی ابراز کرد: در سه سال اخیر ۲ هزار و ۲۹۸ قطعه زمین جوانی جمعیت و ۴ هزار و ۵۶۱ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در استان بوشهر واگذار شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از کلنگ زنی بیمارستان‌های کنگان و عسلویه در هفته دولت خبر داد و بیان داشت: همچنین در شهرستان دیر ۸۵ پروژه هفته دولت افتتاح یا آغاز می‌شود.

وی افتتاح جاده وفاق (بلوار شهید رئیسی) را یکی از مطالبات مردم دیر دانست و افزود: این پروژه پنجشنبه آینده با حضور استاندار بوشهر به بهره برداری می‌رسد و نقش مهمی در خروج این بندر از بن بست دارد.

پورات ادامه داد: افتتاح ۴۰ واحد مسکونی، واگذاری ۵۰ قطعه زمین، افتتاح مرکز جامع سلامت بردخون، بهسازی و تعریض جاده جاشک به آبدان و بهسازی فاز اول محور آبدان به دوراهک از جمله پروژه‌های هفته دولت در شهرستان دیر است.

وی درباره بیمارستان شهرستان دیر، عنوان کرد: این بیمارستان با وجود تلاش‌هایی که شده با توجه به همخوانی نداشتن درآمد آن با هزینه‌ها و نبود بودجه نتوانسته‌ایم آنچه لایق مردم این منطقه است جامه عمل بپوشانیم ولی با پیگیری مسؤولین امیدواریم وضعیت درمان شهرستان مطلوب شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به شهرستان دیر داشته است، خاطرنشان کرد: امسال تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های جنوب استان پرداخت شده که ۱۴۰ میلیارد تومان سهم شهرستان دیر بوده است و می‌تواند به بهبود وضعیت مبلمان شهری کمک کند.

وی ابراز کرد: کلنگ زنی ۸ مدرسه شامل ۵۴ کلاس درس، طراحی پارک ۴ هکتاری دوراهک، افتتاح کتابخانه آبدان و تعریض محور شهنیا به کناری، ساماندهی بندر صیادی، کلنگ زنی ۲ مجتمع رفاهی بین راهی و کارخانه سیمان سفید آبدان از دیگر پروژه‌های هفته دولت در شهرستان دیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه در کمیته جذب ۵۰ درصد نیروی بومی در فازهای پارس جنوبی وضعیت اشتغال جوانان دیری بررسی می‌کنیم تا مشخص شود چند نفر به کارگیری شده‌اند، گفت: تا قبل از تشکیل کمیته نظارت بر اشتغال بومی‌ها در پارس جنوبی تقریباً ۱۰ درصد نیروهای بیکار استان در پتروشیمی‌ها و فازهای مختلف جذب شده بودند که با تشکیل این کمیته در یک سال و نیم اخیر این آمار به ۳۸ درصد رسیده و تلاش می‌شود به ۵۰ درصد که حق جوانان استان است برسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ