ادعای متا: گروه‌های ایرانی حساب کاربری مقام‌های رسمی دولت بایدن و ترامپ را هدف قرار داده بودند

اقتصاد ایران: متا ادعا می‌کند گروهی از هکرهای ایرانی سعی کرده‌اند به حساب کاربری رسمی مقامات دولت جو بایدن و همچنین دونالد ترامپ نفوذ کنند.

طبق ادعای متا، این شرکت تلاش‌هایی را برای هک حساب‌های واتساپ مقامات آمریکایی دولت‌های جو بایدن و دونالد ترامپ شناسایی کرده است. غول رسانه‌های اجتماعی جهان، عامل حملات را همان گروه هکر ایرانی می‌داند که اوایل ماه جاری ادعا می‌شد کمپین ترامپ را به خطر انداخته‌اند.

متا با انتشار پست وبلاگی، تلاش برای هک حساب رسمی مقام‌های دولتی آمریکا را به‌عنوان مجموعه‌ی کوچکی از فعالیت‌های مهندسی اجتماعی احتمالی در واتساپ توصیف کرد که خود را به‌عنوان پشتیبانی فنی برای AOL، گوگل، یاهو و مایکروسافت معرفی می‌کنند.

متا می‌گوید پس‌ از گزارش فعالیت‌های مشکوک، برخی اکانت‌ها را مسدود کرده است و هیچ مدرکی مبنی‌بر به‌خطرافتادن حساب‌های هدف هکرها در واتساپ وجود ندارد.

مقالات مرتبط:
  • ادعای OpenAI: حساب‌های گروهی ایرانی را که با ChatGPT انتخابات آمریکا را هدف قرار داده بودند، مسدود کردیم
  • دونالد ترامپ ایران را به هک‌کردن کمپین ریاست‌جمهوری‌اش متهم کرد

متا گروه APT42 را به‌عنوان عامل اصلی حمله به حساب‌های رسمی مقامات دولتی آمریکا اعلام و ادعا می‌کند این گروه نرم‌افزاری دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد کارهایی مثل ضبط تماس‌ها، سرقت پیام‌های متنی و روشن‌کردن بی‌صدای دوربین و میکروفون را انجام دهند.

متا فعالیت‌های APT42 را به تلاش‌هایی که اخیراً برای نفوذ به کمپین‌های ریاست‌جمهوری آمریکا انجام شد، مرتبط می‌داند. پست وبلاگ این شرکت نام افرادی را که هدف حمله قرار گرفته‌اند، ذکر نکرد و فقط می‌گوید هکرها احتمالاً بیشتر روی مقامات سیاسی، بازرگانان و سایر شخصیت‌های عمومی، ازجمله برخی از افراد مرتبط با دولت‌های بایدن و رئیس‌جمهور سابق، ترامپ، تمرکز کرده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ