زیرساخت‌های مریوان به واسطه اربعین در حال تحول است

اقتصاد ایران: مریوان_ فرمانده سپاه پاسداران شهرستان مریوان گفت: زیرساخت‌های شهر مریوان به ویژه در بحث جاده‌ها به واسطه اربعین در حال تحول است.

قیصر امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مردم کردستان و شهرستان مریوان میزبانی شایسته‌ای از زوار ابی‌عبدالله الحسین انجام دادند، که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به اینکه اربعین از آن رو که دستاوردهای خوبی برای استان و شهر مریوان داشته جایگاه مطلوبی دارد، افزود: اگر به مرزهای دیگر که ۲۰ سال محل تردد زوار بودند نگاه کنیم علاوه بر بار معنوی اربعین، زیرساخت‌ها، جاده‌ها جنبه فرهنگی و اقتصادی و دیگر مسائل اقتصادی همگی در آنجا روی داده است.

امیدی یادآور شد: میزبانی خوب اهل تسنن از زوار در این ۳ سال مایه افتخار است و مهمتر اینکه موکب‌های اینجا مردمی اداره شده و پشتیبان‌های آنها خیرین محلی هستند.

وی اذعان کرد: از زیرساخت‌های در حال تحول به واسطه اربعین در استان و شهر مریوان بحث جاده‌ها است که از ورودی شهر تا مرز این تغییرات قابل مشاهده است، همچنین ساخت مساجد و احداث موکب‌های پایدار و اصولی از برکات این اتفاق است.

فرمانده سپاه مریوان خاطرنشان کرد: با این شرایط اینکه مریوان پایتخت معنوی شود و مرز باشماق در این امر اثر گذار است وجود دارد که همگی از خیر و برکت فرزند رسول‌الله و زوار ایشان است که در سال‌های آینده این اثرات بیشتر می‌شود.

اهل سنت در دو سوی مرز باشماق برای خدمت به زائران سنگ تمام گذاشتند

امیدی بیان کرد: انصافاً هم این سوی مرز و هم در آن سوی مرز اهل سنت برای زوار حسینی سنگ تمام گذاشتند و این نشان از ارادتشان به نواده و سلاله پاک پیامبر است.

وی عنوان کرد: در بحث امنیت هم خدمات خوبی به زوار ارائه شده و اولویت سپاه در کنار سایر ادارات تحقق این امر است.

فرمانده سپاه مریوان یادآور شد: در همین راستا جلسات مشترکی با نیروی انتظامی و مرزبانی و اطلاعات پیرامون فراهم کردن بحث امنیت در کنار سایر خدمات انجام شده است.

امیدی گفت: تشدید فعالیت‌های عملیاتی در مرز برای تقویت آن، بالا بردن امنیت سطح شهر و مسیرهای منتهی به مرز باشماق پوشش امنیتی برقرار است.

وی ادامه داد: ۲۶ موکب در مریوان است که ۵ موکب آن در اختیار سپاه قرار دارد و بزرگترین موکب هم در اختیار سپاه است.

فرمانده سپاه مریوان افزود: در موکب‌ها بحث اسکان، پذیرایی، و در زائرسرای ما ۲۰۰ تخت و جدا از آن شرایط کف خواب آماده وجود دارد.

شرایط اسکان زوار مهیا است

امیدی ادامه داد: در سالن ورزشی هم به ظرفیت ۲ هزار نفر به نسبت تراکم جمعیتی شرایط اسکان زوار فراهم است، و در دو یادمان مریوان هم شرایط اسکان، شرایط مطلوب غذایی و حسینه و مساجد وجود دارد.

وی عنوان کرد: شرایط روزانه ۲ هزار پرس غذا با پشتیبانی بیشتر هم وجود دارد.

فرمانده سپاه مریوان اذعان کرد: در نقطه صفر مرزی از ظرفیت جامعه زنان استفاده شده و ۳۰ نفر در گیت‌ها حضور دارند، همچنین در بحث ترابری شرکت جوان سیر ایثار با انتقال به سراسر کشور و همچنین تعداد ۱۲ دستگاه مینی بوس و ون و اتوبوس خود سپاه در شرایط جایگزین وجود دارد.

امیدی اظهار کرد: شرایط خوبی حاکم است و اقدامات فراتر از آنچه انتظار می‌رفت در شهرستان پیش می‌رود.

وی یادآور شد: در استان کردستان از برادران اهل سنت در موکب کسانی وجود دارند که بدون وضو وارد موکب نمی‌شوند و این نشان از تقدس و احترام مردم به این جایگاه دارد.

امیدی بیان کرد: نکته پایانی اینکه مردم شریف استان و شهرستان میزبانی خود را ثابت کردند و بسیج مردمی ما بیش از ۱۱ وز تمام در اینجا مستقر بودند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ