معاون سازمان جهاد مازندران عنوان کرد:

علوفه تولیدی در مازندران پاسخگوی نیازها نیست

اقتصاد ایران: ساری- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران کشت گیاهان علوفه ای بعد از برداشت برنج را از جمله راهکارها برای جبران کمبود علوفه بیان کرد و گفت: علوفه تولیدی پاسخگو نیست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمد عباس زاده صبح شنبه در دومین کمیته کشت علوفه بعد از برداشت برنج در استان تشکیل شد، افزود: در شرایط اقتصاد مقاومتی و در راستای پدافند غیر عامل توجه به خود اتکایی در تأمین نهاده‌های اساسی مورد نیاز دام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: این در حالی است که به دلیل محدودیت منابع آب و خاک با کیفیت و مزیت اقتصادی کشت‌های دیگر در استان، تولید علوفه به عنوان یکی از نهاده‌های اساسی مورد نیاز دام استان مورد توجه نبوده و تولید سالانه پاسخگویی نیاز استان است. نمی‌باشد که در همین راستا راهکارهای مختلفی به منظور جبران بخشی از کمبود علوفه در استان پیشنهاد شده که یکی از آن‌ها کشت گیاهان علوفه‌ای به عنوان کشت دوم در اراضی شالیزاری بعد از برداشت برنج می‌باشد.

عباس زاده تهیه و توزیع به موقع بذور ارقام مناسب گیاهان علوفه‌ای در بین کشاورزان و دامداران علاقمند، تأمین کود مورد نیاز کشاورزان، تهیه نشریات ترویجی مناسب و آموزش کشاورزان برای کاشت، برداشت نباتات علوفه‌ای و استفاده از عرصه‌های بدون استفاده و کم بازده در استان جهت کشت گیاهان علوفه‌ای را به عنوان بخشی از الزامات توسعه کشت علوفه در استان دانست.

عباس زاده خاطر نشان کرد: با عنایت به تخصیص اعتبارات خط ۱۲ مکانیزاسیون در سال جاری، این معاونت آمادگی لازم برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان خرید دستگاه‌های برداشت علوفه و سیلاژ بگرها در استان را دارد که دستور العمل آن به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

وی در پایان تاکید نمود: ضروری است مدیری جهاد کشاورزی شهرستان‌ها موضوع کشت گیاهان علوفه‌ای را به جدیدت پیگیری کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ