وزیر کشور:

راه آهن شلمچه - کربلا در اولویت قرار گیرد

اقتصاد ایران: وزیر کشور با بیان اینکه باید تلاش شود طرح راه آهن شلمچه به کربلا در اولویت قرار بگیرد، گفت: مسیر دریایی خرمشهر – بصره هم امسال تا حدی عملیاتی شد و باید تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  اسکندر مومنی در جلسه با فرماندهان انتظامی و مرزی کشور که در شلمچه برگزار شد، اظهار کرد: اقداماتی که در این چند سال در مرز‌های خوزستان انجام شده بسیار خوب بوده و تفاوت نسبت به سال‌های گذشته محسوس است.

وی افزود: فراجا سهم بسیار مهمی در امر امنیت و انضباط برای سهولت در تردد زائران دارد و نسبت به سال‌های قبل این موضوع ارتقای خوبی داشته است که جای تشکر دارد.

وزیر کشور گفت: موضوع مواد مخدر هم نسبت به سال قبل خیلی بهتر شده است. بر اساس شیوه‌نامه‌های جهانی، برخی از دارو‌ها باید در دسترس برخی افراد باشد که از نظر مقررات سازمان ملل، مواد مخدر محسوب نمی‌شوند و جرم نیست، اما قوانین داخلی عراق این گونه است. در اجلاس منطقه‌ای سال گذشته توصیه سازمان ملل این بود که این تسهیلات فراهم شود، اما در هر صورت با تمهیدات اندیشیده‌شده امسال مشکل خاصی ایجاد نشد.

مومنی بیان کرد: باید تلاش شود طرح راه آهن شلمچه به کربلا در اولویت قرار بگیرد. مسیر دریایی خرمشهر – بصره هم امسال تا حدی عملیاتی شد و باید تقویت شود.

وی عنوان کرد: چهار بانده شدن جاده اهواز – خرمشهر نیز با تمام توان پیگیری می‌شود. جاده امام رضا (ع) نیز جزو اولویت‌ها است و پیگیری خواهد شد.

وزیر کشور با قدردانی از مسئولان ایرانی و عراقی دست اندر کار در ایام اربعین گفت: روزی در این منطقه جنگ بود و هیچ‌کس تصور نمی‌کرد روزی، چند میلیون نفر در این منطقه به سمت عراق عبور کنند. اربعین پیوند ناگسستنی و عمیقی بین دو ملت ایجاد کرده است که هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را جدا کند؛ به همین میزان پیوند بین مسئولان ایران و عراق تقویت شده است و موضوعات در حال پیگیری هستند و امیدواریم این موضوع در سال‌های آینده باز هم تقویت شود.

وی عنوان کرد: مردم در این شرایط سخت گرما پیاده‌روی اربعین را انجام می‌دهند. ایجاد سایبان‌ها کار خوبی است، اما سایبان‌های موقت باید برای سال آینده دائمی شوند.

مومنی تاکید کرد: بعد از اربعین حتما ارزیابی‌ها انجام شود، زیرا هر چه تلاش کنیم نقاط قوت و ضعف وجود دارد و باید روی نقاط قوت تاکید و نقاط ضعف برطرف شود. حتما جلسات استانی باید در این خصوص برگزار شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ