جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تشکیل می شود

اقتصاد ایران: رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، از تشکیل جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی طی یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین نشست اتاق فکر حکمرانی سلامت با موضوع تبیین جایگاه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در هرم سیاستگذاری برای سلامت و امنیت غذایی و راهکارهای ارتقای عملکرد شورا با حضور رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار شد.

محمداسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ضمن اشاره به تاکید رئیس جمهور بر ارتقای سلامت آحاد مردم و دسترسی همه اقشار به خدمات بهداشتی درمانی و غذای سالم، گفت: دکتر پزشکیان خواستار فعال‌تر شدن شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و ارتقای شورای عالی سلامت و امنیت غذایی شد.

وی با اشاره به نامه رئیس دفتر رئیس جمهور، به نقش شورا در پیگیری و حمایت از حقوق بیماران و جایگاه و ساختار فرابخشی شورا در پیگیری مسائل کلان حوزه سلامت و مسائل کلان حوزه امنیت غذایی اشاره کرد و دسترسی عادلانه مردم به غذای سالم و با کیفیت را از اولویت‌های مهم این شورا برشمرد.

مطلق همچنین به درخواست دفتر رئیس جمهور برای تشکیل جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی طی یک ماه آینده اشاره کرد.

در این نشست، اعضا ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص جایگاه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در هرم سیاستگذاری برای سلامت و امنیت غذایی به بررسی راهکارهای ارتقای عملکرد شورا پرداختند. همچنین حاضرین ضمن اشاره به جایگاه فرا وزارتی دبیرخانه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی به اهمیت شفافیت جایگاه آن در حوزه حکمرانی، تاکید کردند.

در ادامه، اعضا در خصوص اهمیت مشخص بودن حیطه کار شورا، ارتقای جایگاه دبیرخانه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی در سطح ملی و ارتباط آن با سطوح متناظر استانی، ورود به همکاریهای بین شورایی و شفافیت فرآیندها در وزارت بهداشت و دبیرخانه شورایعالی و لزوم تبیین بند ۲ سیاست‌های کلی سلامت در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که دیدمان یا پارادایم توسعه سلامت محور عدالت بنیان است، مطالبی را عنوان کردند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری رئیس شورای عالی سلامت و امنیت غذایی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ