خبر بد برای بریتانیایی‌ها: افزایش شدید قیمت انرژی در راه است

اقتصاد ایران: قبض گاز و برق خانوارهای بریتانیایی زمستان امسال افزایش خواهد یافت چرا که سازمان تنظیم مقررات انرژی این کشور موسوم به آفجِم (Ofgem) روز جمعه اعلام کرد که به دلیل افزایش هزینه‌های عمده‌فروشی، سقف قیمت انرژی را ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از فایننشال تایمز، قبض گاز و برق خانوارهای بریتانیایی زمستان امسال افزایش خواهد یافت چرا که سازمان تنظیم مقررات انرژی این کشور (Ofgem) روز جمعه اعلام کرد که به دلیل افزایش هزینه‌های عمده‌فروشی، سقف قیمت انرژی را 10 درصد افزایش می‌دهد.

سازمان آفجِم سقف قیمت قبوض انرژی را برای دوره‌ی اکتبر تا دسامبر در سطحی تعیین کرده است که به معنای پرداخت 1717 پوند در سال برای یک خانوار معمولی است، در مقایسه با پرداخت 1568 پوند در سال که در حال حاضر وجود دارد.

از ماه ژانویه این اولین بار است که سازمان آفجم سقف قیمت را افزایش داده و این به معنای بالارفتن هزینه قبوض به میزان صدها پوند بیشتر از قبل از بحران انرژی است که به دلیل حمله تمام‌عیار روسیه به اوکراین در فوریه 2022 رخ داد.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که ریچل ریوز، رئیس خزانه‌داری انگلیس، ماه گذشته کاهش 1.5 میلیارد پوندی پرداخت یارانه‌های سوخت زمستانی برای بازنشستگان مرفه را به عنوان بخشی از پس‌اندازهای اضطراری دولت اعلام کرد تا یک شکاف مالی 22 میلیارد پوندی را که او ادعا می‌کند از محافظه‌کاران به ارث برده است، پر کند.

جاناتان بریلی، مدیرعامل آفجم گفت: ما می‌دانیم که این افزایش سقف قیمت برای بسیاری از خانوارها بسیار دشوار خواهد بود.

وی افزود: هرکسی که در پرداخت قبض خود دچار مشکل است باید اطمینان حاصل کند که به همه مزایایی که حقش است دسترسی دارد، به ویژه اعتبار بازنشستگی، و با شرکت انرژی خود برای کمک و پشتیبانی بیشتر تماس بگیرد.

مایک تورنتون، مدیرعامل شرکت مشاوره‌ای "اعتماد به صرفه‌جویی انرژی" Energy Saving Trust، از دولت خواست تا به "قیمت‌های دائماً بالای انرژی" از طریق افزایش بهره‌وری انرژی رسیدگی کند.

ماتیو لارنس، مدیر اندیشکده "مشترک المنافع" Common Wealth، در این باره گفت که این افزایش "یادآوری این حقیقت تلخ است که بحران هزینه‌های زندگی از وابستگی ما به بازارهای جهانی ناپایدار سوخت‌های فسیلی جداشدنی نیست."

سقف قیمت انرژی که در سال 2019 اعلام شد، سقفی برای میزان هزینه‌ای تعیین می‌کند که شرکت‌های انرژی می‌توانند به خانه‌های دارای تعرفه پیش‌فرض برای هر واحد گاز و برق مصرف شده، اعمال کنند.

این سقف هر سه ماه یک‌بار تنظیم می‌شود تا تغییرات قیمت‌های عمده‌فروشی را منعکس کند و بر صورتحساب‌های 27 میلیون خانوار در این کشور تأثیر می‌گذارد.

قبل از زمستان 2021، سازمان Ofgem سقف قیمت را در سطوحی تعیین کرده بود که به معنای پرداخت کمتر از 1100 پوند در سال برای خانوارهای معمولی بود.

اما میانگین قبوض انرژی در ژانویه سال گذشته به رکورد 4059 پوند رسید چرا که قیمت‌های عمده‌فروشی پس از حمله روسیه افزایش یافت، و دولت محافظه‌کار قبلی مجبور شد طرح یارانه‌ای را راه‌اندازی کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ