۳۹ موکب در زاهدان آماده خدمت‌رسانی به جاماندگان اربعین هستند

اقتصاد ایران: زاهدان_ مسئول ستاد برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی زاهدان، گفت: ۳۹ موکب برای خدمت‌رسانی به شرکت کنندگان در همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در زاهدان آماده هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود جوادیان‌فر، شامگاه جمعه در نشست هماهنگی پیاده‌روی نمادین روز اربعین حسینی در زاهدان که با حضور فرماندار مرکز استان و مسؤولان ادارات و مواکب در مسجد ابوذر غفاری زاهدان برگزار شد، افزود: پیاده‌روی اربعین از زمان‌های دور و از سال ۶۱ هجری، با حضور حضرت زینب کبری (سلام‌الله‌علیها) و دیگر زائرین آغاز شده و همواره به عنوان یک سنت مهم دینی گرامی داشته شده است.

وی ادامه داد: امروز، به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، سفرها برای رسیدن به همایش میلیونی پیاده‌روی اربعین در بین نجف و کربلا، به‌طور قابل توجهی تسهیل شده است.

جوادیان‌فر با اشاره به برگزاری همایش همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در سطح‌کشور، بیان کرد: مسؤولان باید تلاش کنند همایش جاماندگان اربعین حسینی در زاهدان که به میزان حدود سه تا پنج کیلومتر برگزار می‌شود، به بهترین شکل برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: این پیاده‌روی نمادین، فرصتی برای کسب ثواب و همراهی با شرکت کنندگان در همایش پیاده روی میلیونی اربعین حسینی است.

تولیت آستان مقدس کهف الشهدای زاهدان از ادارات و نهادهای مختلف درخواست کرد تا برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم، پای کار بوده و اظهار کرد: براساس آخرین جمع بندی، تاکنون ۳۹ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران آماده بوده و آمادگی حضور خود را اطلاع داده‌اند و براین اساس محل‌هایی برای استقرار آنها در مسیر تعیین شده، جانمایی شده است.

وی بر لزوم حضور گسترده اهل سنت و شیعیان در این پیاده‌روی تأکید کرد و گفت: اربعین یک رویداد اسلامی بوده و مختص به شیعیان نیست، حضور اهل سنت در کنار برادران شیعه در این گونه مراسمات، نشان از وحدت و همدلی مسلمانان دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ