متا ظاهرا تولید رقیب اپل ویژن پرو را لغو کرده است

اقتصاد ایران: متا به‌دلیل هزینه‌ی بالای ساخت هدست پریمیوم، دست از تولید رقیب اپل ویژن پرو برداشت.

براساس گزارش The Information، متا پروژه‌ی ساخت هدست پریمیوم خود را لغو کرده و اپل ویژن پرو یکی‌از اصلی‌ترین رقبای خود را از دست داده است. به‌نظر می‌رسد متا با این احتمال که فروش این هدست بسیار گران‌ خواهد بود، پروژه‌ی ساخت هدست پریمیوم را لغو کرد.

متا به کارکنان واحد Reality Labs اعلام کرد بعداز جلسه‌ای که برای بررسی محصول با حضور مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری و سایر مدیران متا برگزار شد، این شرکت تصمیم گرفت پروژه‌ی ساخت هدست پریمیوم را متوقف کند.

به‌گفته‌ی کارمندان فعلی و سابق متا، این شرکت فعالیت خود را برای ساخت پروژه‌ی لغوشده‌ی هدست پریمیوم در ماه نوامبر آغاز کرده بود. این پروژه با اسم رمز La Jolla قرار بود در سال ۲۰۲۷ عرضه شود. متا قصد داشت در هدست جدید خود از فناوری نمایشگر اپل ویژن پرو یعنی نمایشگر میکرو OLED بهره ببرد. هزینه‌ی بالای این نمایشگرها می‌تواند یکی‌از دلایل لغو پروژه‌ی متا باشد.

متا قصد داشت هزینه‌های هدست پریمیوم را در محدوده‌ی کمتر از ۱٬۰۰۰ دلار حفظ کند؛ امری که باتوجه به قیمت بالای نمایشگرهای میکرو OLED عملاً غیرممکن به‌نظر می‌رسید. کوئست ۴ هنوز دردست ساخت است و احتمالاً در سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه شود. انتظار می‌رود این دستگاه مانند کوئست ۳ حدود ۵۰۰ دلار قیمت‌ داشته باشد.

مقالات مرتبط
  • پروژه بزرگ ال‌جی و متا برای رقابت با اپل ویژن پرو لغو شد؟
  • متا با همکاری ال‌ جی، رقیب ۲ هزار دلاری ویژن پرو را تولید می‌کند

هنوز مشخص نیست که متا قصد داشت هزینه‌ی قطعات را در محدوده‌ی ۱٬۰۰۰ دلار نگه دارد یا قیمت فروش محصول را. در هر دو صورت، هدست متا می‌توانست ارزان‌تر از اپل ویژن پرو باشد. اپل ویژن پرو با قیمت ۳٬۴۹۹ دلار دردسترس کاربران قرار دارد. این محصول به‌دلیل مجهزبودن به نمایشگر‌های میکرو OLED، ازنظر فناوری از رقبای خود پیشرفته‌تر است.

متا، پروژه‌ی هدست پریمیوم را همزمان با معرفی هدست اپل آغاز کرد و اکنون که اپل ویژن پرو با افت در میزان فروش مواجه شده، اقدام به لغو این پروژه کرده است. اگرچه اپل آمار دقیقی از فروش ویژن پرو منتشر نمی‌کند؛ اما به‌نظر می‌رسد این محصول وضعیت خوبی ندارد. گزارش‌هایی که اوایل تابستان منتشر شد نشان می‌دهد که اپل روی ساخت هدست ارزان‌تر ویژن متمرکز شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ