۱۰۰ پروژه در شهرستان گناوه افتتاح یا عملیات اجرایی آغاز می‌شود

اقتصاد ایران: گناوه-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ۱۰۰ پروژه با اعتبار بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال در شهرستان گناوه افتتاح یا عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین جمعه شب در جمع مردم گناوه با تسلیت اربعین حسینی و با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای دولت و با تبریک آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم به رئیس جمهور و هیئت دولت افزود: قدردان همدلی و همراهی همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم که با رأی قاطع به وزرا رأی اعتماد دادند تا دولت بتواند کار خود را مستحکم آغاز کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در شرایط کنونی بسیاری از دشمنان ملت و نظام اسلامی به کمین نشسته بودند و حتی حرف و حدیث‌هایی نیز مطرح می‌کردند تا با بزرگنمایی اختلافات بین مجلس و دولت از آب گل آلود ماهی بگیرند اما هرگز به اهداف خود نرسیدند.

وی بیان کرد: با تدبیر مقام معظم رهبری و همراهی و همگامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت چهاردهم بالاترین رأی اعتماد که در دولت‌های مختلف بی سابقه است را از نمایندگان به کسب کرد.

وی گفت: امیدواریم این همدلی و همراهی بین مجلس شورای اسلامی و دولت روز به روز افزایش یافته و در کاهش مشکلات مردم به خصوص در حوزه مشکلات و مسائل اقتصادی نقش آفرینی کند و مردم بتوانند از برکات دولت وفاق ملی بهره مند شوند.

وی بیان کرد: هفته دولت فرصت مغتنمی برای تقدیر از کارکنان دولت و بیان و اطلاع رسانی عملکردهای دولت و نظام اسلامی به مردم و ارزیابی عملکردهای مسئولان و دولت توسط مردم است تا دولت نیز بر اساس ارزیابی مردم نقاط قوت را تقویت و برای رفع نقاط ضعف اقدام کند.

باستین با اشاره به برخی از عملکردها و اقدامات انجام شده گفت: در هفته امسال ۲۰۶۷ طرح عمرانی و اقتصادی در سراسر استان بوشهر افتتاح یا عملیات اجرای آنها آغازمی‌شود.

وی گفت: از مجموع این طرح‌ها ۷۵ درصد طرح شامل ۱۵۲۵ طرح به بهره برداری می‌رسد و ۲۵ درصد این طرح‌ها کلنگ زنی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: اعتبار طرح‌ها و پروژه‌های هفته دولت در استان بوشهر بالغ بر ۱۰۸ هزار میلیارد تومان است که مبلغ قابل توجهی است که ۶۰ درصد ارزش ریالی طرح‌های افتتاحی و ۴۰ درصد طرح‌های اجرایی اختصاص دارد.

وی بیان کرد: در سراسر استان بوشهر از امروز با آغاز هفته دولت افتتاح یا اجرای طرح‌ها انجام خواهد شد و گستردگی و پراکندگی این طرح‌ها به لحاظ تعداد در عرصه جغرافیای استان نشان می‌دهد در هر کیلومتر مربع از خاک استان ،۱۱ طرح افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد که رقم قابل توجهی است.

وی ادامه داد: همچنین اگر ارزش طرح‌های استان در هفته دولت را به جمعیت استان تقسیم کنیم سرانه هزینه کرد دولت و بخش خصوصی در طرح‌های اقتصادی و عمرانی بالغ بر ۸۵ میلیون تومان است که در این مورد نیز رقم قابل توجهی است و نشان می‌دهد کار و فعالیت در استان بوشهر قابل توجه است.

باستین بیان کرد: ۱۰۰ طرح و پروژه با اعتبار بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال در شهرستان گناوه افتتاح یا عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

وی گفت: در بخش راه‌های استان بوشهر ۷۳ کیلومتر بزرگراه و راه‌های اصلی طی سه سال احداث شده که ۲۲ و نیم کیلومتر در هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: در هفته دولت امسال افتتاح ۲۹ کیلومتر راه روستایی در استان بوشهر، بهسازی و تعریض ۲۳ کیلومتر راه، لکه گیری و آسفالت ۴۰ کیلومتر دره‌های استان و اصلاح ۶ نقطه حادثه خیز، آغاز عملیات اجرایی ۱۰۴ کیلومتر بزرگراه جدید ،۱۶ و نیم کیلومتر راه اصلی، و ۶۷ کیلومتر از قطعات راه آهن شیراز به بوشهر کلنگ زنی خواهد شد.

وی با اشاره به طرح‌های در بخش مسکن گفت: ۷۸۸ واحد مسکونی در شهرهای و ۲ هزار واحد مسکونی در روستاها استان بوشهر تحویل مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: واگذاری زمین حداقل ۲ هزار واحد مسکونی در حوزه‌های جوانی جمعیت، نهضت ملی مسکن و اقشار مختلف جامعه در سطح شهرها و روستاها و اختصاص ۲۷۲ هکتار زمین و آماده سازی اراضی واحدهای جدید نهضت ملی مسکن در سطح استان در هفته دولت انجام خواهد شد.

وی در زمینه زیرساخت‌های آموزشی در حوزه مدارس بیان کرد: ۲۷ باب مدرسه با ۹۵ کلاس درس با اعتبار ۴۷۷ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد تا در سال تحصیلی جدید مورد استفاده دانش آموزان قرار گیرد.

باستین بیان کرد: ۱۰۳ پروژه آموزشی با ۴۶۱ کلاس درس با اعتبار هزار و ۴۶۵ میلیارد کلنگ زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش بهداشت و سلامت ۱۵ پروژه افتتاح خواهد شد، گفت: افتتاح مراکز خدمات جامع سلامت در شهرها و روستاها، پانسیون پزشکان و اورژانس بین جاده‌ای از جمله این پروژه‌ها است.

وی گفت: در شهرستان گناوه نیز افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت روستای محمدی، پانسیون پزشکان بندر ریگ و راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان گناوه از این پروژه‌ها است.

باستین با بیان اینکه ۱۵ طرح درب خش بهداشت و درمان استان طی هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد که پانسیون ۶ واحد، آغاز احداث ساختمان ام آر ای بیمارستان گناوه از این پروژه‌ها است.

افتتاح ۴۷ و آغاز عملیات اجرایی ۳۲ طرح اقتصادی در هفته دولت

وی با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی در هفته دولت امسال اظهار داشت: در هفته دولت ۴۷ طرح سرمایه گذاری با اعتبار بالغ بر هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که این طرح‌ها از لحاظ ارزی ارزش ۵۷۳ میلیون دلار دارد و مجموع اشتغال زایی این طرح‌ها پس از بهره برداری هزار و۸۱۷ نفر خواهد بود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۳۲ طرح اقتصادی در این هفته آغاز خواهد شد، افزود: این طرح‌ها با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان که ۱۵۹ میلیون دلار ارزش ارزی و ۳۵۰ میلیون یورو است که پیش بینی می‌شود این طرح‌ها در آینده سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی داشته باشد.

وی با اشاره به طرح‌های افتتاحی و کلنگ زنی اقتصادی شاخص طی هفته دولت در استان گفت: این طرح‌ها در حوزه شیلات از جمله بهره برداری ۳۵۰ هکتار پرورش میگو در سایت پرورش میگو رود شور گناوه، بهره برداری ۶ سایت پرورش میگو به میزان سه هزار تن در پهنه دریا در خلیج فارس، افتتاح واحدهای عمل آوری و فرآوری آزیان به ظرفیت ۹ هزار تن و آغاز عمیات اجرایی چندین مرکز تکثیر و نرسری ماهی‌های دریایی به ظرفیت ۱۲ میلیون قطعه در سال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: در بخش معدن کارخانه سیمان سفید شهرستان آبدان دیر با سرمایه گذاری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۰۰ نفر و ظرفیت ۱۵۰ هزار تن در سال کلنگ زنی خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش گردشگری، اقامتگاه‌های بوم گردی، هتل، مراکز گردشگری ساحلی و سفره خانه سنتی در مجموع ۴۸۵ تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه خواهد شد.

باستین یادآور شد: راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس پنج کیلووات برای حمایت از خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی کار بسیار خوبی از ۲ سال گذشته آغاز شد که در این هفته ۵۰۰ نیروگاه با ظرفیت ۷۵۰ کیلو وات افتتاح می‌شود.

وی گفت: برای اولین بار در استان بوشهر ۸ واحد نیروگاه متوسط مقیاس با ظرفیت بالغ ۵۰ مگا وات آغاز می‌شود که به تقویت شبکه برق استان کمک خواهد شد.

وی گفت: در بخش کشاورزی با راه اندازی طرح‌های واحدها تولید ۵۰۰ تن به ظرفیت تولید گوشت استان اضافه خواهد شد و ۴۰ هزار تن نیز به ظرفیت خوراک دام و طیور اضافه خواهد شد.

باستین با اشاره به اینک مهمترین دستاوردهایی که حاصل تغییر برخی رویکردها در حوزه اقتصادی بود امروز برای مردم قابل مشاهده است و یکی از این دستاوردها هدایت منابع حاصل از تجارت به سمت فعالیت‌های تولیدی و مولد بوده است و در سرمایه گذاری یک تغییر فرهنگی اتفاق افتاده است و در شهرستان‌های گناوه و دیلم واحدهای جدیدی در حوزه صنایع مونتاژ در حال شکل گیری است که امید است این طرفیت روز به روز به سمت فعالیت‌های مولد در شهرستان تقویت شود.

وی گفت: علاوه بر سرمایه گذاری در طرح‌های متوسط و بزرگ، به اقتصاد خرد و معیشتی نیز توجه شده است و تلاش در جهت تسهیل در صدور مجوزهای کسب کار و کاهش مقررات زائد اداری تا حد ممکن تلاش شده است.

باستین گفت: کارگروه رفع موانع تولید به صورت هفتگی در استان تشکیل جلسه می‌دهد.

وی گفت: تصویب قانون ته لنجی که با پیگیری و مدیریت استان در مجلس تصویب و آئین نامه نهایی آن در حال تدوین است و ما به نمایندگی از استان‌های جنوبی کشور در کمیسیون اقتصادی دولت پیگیر هستیم که به نحو مطلوب اقتصاد و معیشت مناطق مرزی را تضمین کنیم.

وی پیرامون تعاونی‌های مرزنشینی نیز گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته جمعیت مشمول استفاده از مزیت‌های مرزنشینی یا تعاونی‌های مرزنشینان در قبل از دولت ۴۲۰ هزار نفر بود در حال حاضر به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در حدود ۹۷ درصد جمعیت استان رسیده است و امید است بتوان از این اقدامات مؤثر هر چه بیشتر استفاده کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ