درخواست آیزنکوت از نتانیاهو: رئیس موساد را برکنار کن!

اقتصاد ایران: «گادی آیزنکوت»، نماینده کنست و رئیس اسبق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواست تا «داوید بارنع»، رئیس موساد را از مسئولیت مذاکرات با حماس برکنار کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «گادی آیزنکوت»، نماینده کنست و رئیس اسبق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و از اعضای سابق کابینه جنگی اسرائیل که به دلیل اختلاف نظر با نخست وزیر اسرائیل از ادامه حضور در این کابینه کناره گیری کرد، از نتانیاهو خواست تا رئیس موساد را از مسئولیت مذاکرات با حماس برکنار کند.

آیزنکوت در همین راستا اظهار داشت: داوید بارنع، رئیس موساد نباید مسئولیتی در امور مربوط به مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا داشته باشد بلکه باید تنها دغدغه اش متوجه ایران باشد، چرا که وی در طول ماه ها تصدی مسئولیت ریاست هیئت مذاکره کننده اسرائیلی دستاوردی به همراه نداشته است.

نماینده حزب اردوگاه داخلی در کنست رژیم صهونیستی در عین حال افزود: بارنع حتی یک کلمه زبان عربی نمی داند و از همین رو باید کسی مسئولیت مذاکرات را با حماس و میانجیگران عرب راعهده دار شود که به زبان عربی تسلط داشته باشد و قدرت درک مسائل این حوزه را داشته باشد.

آیزنکوت در این مصاحبه با یدیعوت آحارونوت ادامه داد: بارنع بیش از ده ماه است که عهده دار ریاست هیئت مذاکره کننده اسرائیلی است و تا به امروز نتوانسته دستاوردی را رقم بزند، و این در شرایطی است که انتظار می رود رئیس موساد در شرایط کنونی به صورت تمام وقت درگیر پرونده ایران باشد.

رئیس اسبق ارتش رژیم صهیونیستی اضافه کرد: من و بنی گانتز، رهبر حزب اردوگاه داخلی این خواسته به کرات را در طول شش ماه گذشته در جلسات کابینه جنگی به نتانیاهو منتقل کرده ایم.

آیزنکوت سپس خواستار آن شد تا «یوآو مردخای»، ژنرال ذخیره ارتش اسرائیل که پیش از این مسئولیت سخنگوی نظامی و هماهنگ کننده امور در مناطق اشغالی را عهده دار بوده است، به جای رئیس موساد، ریاست هیئت مذاکره کننده اسرائیلی را در مذاکرات قاهره و دوحه عهده دار شود.

وی افزود: مردخای پیش از این نیز مذاکراتی را با میانجیگری مصر با حماس عهده دار بوده و علاوه بر تسلط به زبان عربی با بسیاری از مقامات و مسئولین کشورهای عربی روابط گرم و دوستانه ای دارد.

 

این اظهار نظر آیزنکوت در شرایطی است که یدیعوت آحارونت مدعی شد «یوآو مردخای» به دلیل عدم روابط گرم و دوستانه با نتانیاهو با این پیشنهاد آیزنکوت مخالفت کرده است و خواستار آن شده است تا به جای رئیس کنونی موساد، غسان علیان، هماهنگ کننده فعالیتهای کابینه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی عهده دار این مسئولیت شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ