ChatGPT با سوارشدن بر ترند جدید اینستاگرام، به مایکروسافت حمله کرد

اقتصاد ایران: چت‌بات ChatGPT شرکت مایکروسافت، سیستم‌عامل ویندوز و دستیار کوپایلت را به تمسخر گرفت.

ترند جدیدی در اینستاگرام درحال شکل‌گیری است که در آن ChatGPT کاربران را براساس تصاویر و محتوای پیجشان با توصیفات طنزآمیز به‌شوخی می‌گیرد. سوارشدن بر موج ترند مذکور باعث شد که این چت‌بات حرف‌هایی جنجالی علیه مایکروسافت و دستیار هوش مصنوعی کوپایلت تولید کند.

به‌نظر می‌رسد که ترند جدید اینستاگرام خیلی‌ها را به خودش سرگرم کرده است. بااین‌حال، نگرانی‌هایی در میان برخی کاربران وجود دارد که می‌گویند این موضوع می‌تواند حقّه‌ای برای خوراک‌دادن به ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی باشد.

ChatGPT: «کوپایلت بیشتر شبیه یک مزاحم مصنوعی است تا دستیار هوش مصنوعی.»

طبق بررسی ویندوزسنترال، ChatGPT نظر خود را درباره‌ی کوپایلت اینگونه بیان کرد: «کارآموز اداری بی‌دست‌وپایی که اصرار دارد کمک کند اما بیشتر فقط دسکتاپ شما را مرتب و فایل‌های مهم را گم می‌کند. کوپایلت بیشتر شبیه یک مزاحم مصنوعی است تا دستیار هوش مصنوعی.»

چت‌بات هوش مصنوعی OpenAI درمورد به‌روزرسانی‌های مایکروسافت برای کوپایلت گفت: «گویا مایکروسافت تصور می‌کند کامپیوتر شما نمایش نتفلیکس است که نیاز به تعلیق‌های مداوم داشته باشد؛ با این تفاوت که به‌جای سرگرم‌شدن، شما نگران هستید که آیا کامپیوترتان واقعاً زمانی که به آن نیاز دارید روشن می‌شود یا نه. پس بله، اگر کوپایلت قرار است دستیار آینده‌ی ما باشد، شاید وقت آن رسیده که دوباره به قلم و دفتر بازگردیم.»

مایکروسافت پیش‌از این بیان کرد که هوش مصنوعی برای جایگزینی با افراد حرفه‌ای‌ طراحی نشده است و باید به‌عنوان دستیار درنظر گرفته شود. ردموندی‌ها تأکید کردند که چت‌بات کوپایلت گاهی اوقات اشتباهاتی را مرتکب می‌شود. به‌عنوان مثال، پیش‌تر مشاهده شده بود که اطلاعات نادرستی درباره‌ی انتخابات منتشر می‌کند.

ChatGPT مایکروسافت را به کارمند کهنه‌کاری تشبیه کرد که بیش‌از حد در شرکت مانده و کارها را به‌ همان روش قدیمی انجام می‌دهد

ChatGPT اذعان می‌کند که مایکروسافت سابقه‌ای طولانی دارد، اما این غول فناوری را به کارمند کهنه‌کاری تشبیه کرد که بیش‌از حد در شرکت مانده و کارها را به‌همان روش قدیمی انجام می‌دهد، زیرا خودشان گفته‌اند که «روال کار ما همین است.»

درجهت تحقیر دستاوردهای مایکروسافت، ChatGPT می‌گوید: «آن‌ها استعداد شگرفی دارند که فناوری‌های امیدوارکننده را بگیرند و به‌قدری پیچیده‌شان کنند که به چیز درهم و برهمی تبدیل شود.»

سرمایه‌گذاران درمورد هزینه‌های گزاف مایکروسافت برای پروژه‌های هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده‌اند. سهامداران کلیدی گفته‌اند که نمی‌توانند مسیری واضح و سودآور در چشم‌انداز هوش مصنوعی این شرکت تعیین کنند.

ChatGPT می‌افزاید: «به‌محض اینکه می‌خواهید به نسخه‌‌ی فعلی ویندوز عادت کنید، آن‌ها نسخه‌ی جدیدی را به‌زور به شما ارائه می‌دهند که تعداد زیادی از باگ‌های جدید را به‌همراه دارد و انگار رابط کاربری‌اش برای به‌چالش کشیدن همه‌ی انتخاب‌های زندگی‌تان طراحی شده است.»

مقالات مرتبط
  • اپلیکیشن موبایل ChatGPT پردرآمدترین ماه خود را سپری کرد؛ افزایش ۲میلیونی تعداد مشترکان
  • چطور اکانت ChatGPT بسازیم و به هوش مصنوعی GPT-4o دسترسی پیدا کنیم؟

مایکروسافت ترفند TPM 2.0 را در به‌روزرسانی اخیر خود مسدود کرد؛ این ترفند به کاربران اجازه می‌داد از روند تأیید سخت‌افزار برای فعال‌سازی ویندوز ۱۱ روی دستگاه‌های غیرمجاز عبور کنند. ویژگی‌های هوش مصنوعی ویندوز ۱۱ نیاز به کامپیوترهای کوپایلت‌ پلاس دارد که پردازنده‌ی آن‌ها به NPU با حداقل قدرت پردازش ۴۵ تاپس مجهز باشد.

حفاظت از حریم خصوصی و امنیت، مانع اصلی پیشرفت و گسترش بیشتر هوش مصنوعی است. ناظران و مصرف‌کنندگان به‌وضوح نیاز به وضع مقررات برای جلوگیری از انحراف هوش مصنوعی از مسیر درست را احساس می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ